۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85289704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۶ درصد مصدومان تصادفات استان اردبیل در مراکز درمانی فوت می‌کنند

اردبیل - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از جان باختن ۲۸ نفر از تصادفات درون شهری این استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۸۶ درصد از مصدومان سوانح رانندگی درون شهری در این استان در حین انتقال به مراکز درمانی و یا در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ سیدحجت فتاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های اخیر با مجهز شدن آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی به تجهیزات مدرن پزشکی تعداد فوتی مصدومان تصادفات درون شهری در استان اردبیل هنگام انتقال به مراکز درمانی کاهش یافته و اغلب مصدومان بعد از انتقال به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اضافه کرد: در حالی که میانگین فوتی مصدومان تصادفات در حین انتقال به مراکز درمانی و یا در بیمارستان‌ها در سطح کشور ۴۰ تا ۵۰ درصد است، این رقم در استان اردبیل ۸۶ درصد است و این موضوع باید مورد آسیب شناسی قرار بگیرد.

افزایش ۱۷ درصدی تصادفات فوتی در اردبیل

سرهنگ فتاحی همچنین از افزایش ۱۷ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در این استان در هفت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

وی یادآورشد: در هفت ماه سال گذشته تصادفات درون شهری استان اردبیل در مجموع ۲۴ فوتی در پی داشت که این تعداد در مدت مشابه سال جاری با رشد ۱۷ درصدی به ۲۸ فوتی افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با بیان اینکه با تلاش همکاران و سایر دستگاه‌های مرتبط از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۰ همواره شاهد کاهش تلفات رانندگی در استان اردبیل بودیم، افزود: تلفات رانندگی در معابر درون شهری استان اردبیل پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱ فقط با یک فوتی افزایش داشت.

فتاحی اظهار کرد: با توجه به کاهش متوالی تلفات رانندگی در معابر درون شهری در سال‌های اخیر اکنون به هسته سخت کاهش تلفات رانندگی در استان اردبیل رسیده‌ایم و برای تداوم روند کاهشی تلفات رانندگی در استان باید علاوه بر ۲۹ سازمان و دستگاه مرتبط تمامی آحاد مردم با رعایت صحیح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی همکاری لازم با پلیس را داشته باشند.

۸۶ درصد مصدومان تصادفات در مراکز درمانی فوت می‌کنند

۵۷ درصد فوتی‌های تصادف‌ها در استان اردبیل عابران پیاده هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه ۵۷ درصد فوتی‌های تصادف های درون شهری در این استان در هفت ماه امسال عابران پیاده هستند، افزود: متاسفانه برخی عابران پیاده تصور می‌کنند که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فقط مختص رانندگان است که این تصور اشتباه است و تمامی افراد جامعه در بحث ترافیک نقش دارند.

وی بیان کرد: انسان فقط هنگام تولد حین انتقال از بیمارستان به منزل و به هنگام فوت در حین انتقال از منزل به آرامستان نقشی به عنوان کاربر در ترافیک ندارد و در سایر موارد و تمامی مراحل زندگی خود در حوزه ترافیک نقش‌آفرین است.

سرهنگ فتاحی با بیان اینکه حتی یک نفر کشته هم در تصادفات رانندگی زیاد است، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری رانندگان و مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی آنها استان اردبیل همواره در کاهش تصادفات منجر به فوت یکی از استان‌های برتر کشور شود.

به گفته وی ، در وقوع تصادفات رانندگی تنها یک مولفه دخیل نبوده و بلکه تصادفات رانندگی موضوعی چند وجهی بوده و کاهش آن نیازمند هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل بیان کرد: همه باید با رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش کنند فرهنگ ترافیکی جامعه افزایش یابد تا شاهد وقوع حوادث ناگوار رانندگی در جامعه نباشیم.

سرهنگ فتاحی با تقدیر از رسانه‌ها ادامه داد: اگر اطلاع رسانی و افزایش فرهنگ ترافیک مردم توسط رسانه باعث کاهش یک مورد تلفات رانندگی شود، این اقدام باقیات و صالحاتی است که نزد خداوند دارای اجر معنوی و پاداش اخروی است.

اجرای طرح زوج و فرد ترافیکی در اردبیل 

رئیس پلیس راهور استان اردبیل همچنین گفت: طرح زوج و فرد مرکز شهر اردبیل در شورای ترافیک تصویب و مجوز آن از وزارت کشور اخذ شده است که در همین خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی آماده اجرای این طرح است.

سرهنگ فتاحی اضافه کرد: پس از تکمیل زیرساخت‌های مانتیورینگ و دوربین‌های میدانی توسط شهرداری، طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اجرا خواهد شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha