۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85289868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت زکات در تایباد خراسان رضوی افزایش یافت

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85289868
پرداخت زکات در تایباد خراسان رضوی افزایش یافت

تایباد- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه، ۶۹ میلیارد و ۲۷۶ میلیون و ۲۳۵ هزار ریال زکات در این شهرستان پرداخت شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، رضا جهان‌پور روز دوشنبه در نشست شورای زکات شهرستان تایباد افزود: امسال تعهد این شهرستان در جمع آوری زکات ۵۹ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال است که هم اکنون ۱۱۲ درصد این مقدار محقق شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه، ۱۴۷ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال کمکهای نقدی در بخش زکات واجب و ۴۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در زکات مستحب از سوی مردم شیعه و اهل سنت این منطقه پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در همین بازه زمانی ۶۴۴ میلیون و ۹۵ هزار ریال فطریات نقدی و ۳۴۵ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال کفارات نقدی از سوی مردم این شهرستان پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد با اشاره به این که این شهرستان در جمع آوری زکات یکی از مناطق برتر استان خراسان رضوی به شمار می رود گفت: تعداد ۳۰ نفر عامل زکات و ۴۵ نفر از مبلغان زکات شیعه و اهل سنت در این فریضه دینی فعالیت دارند.

جهان‌پور افزود: همچنین امسال از محل جمع آوری زکات در شهرستان تایباد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای تعمیر و بازسازی ۱۲ واحد مسکونی محرومان هزینه شده است.

وی با بیان این که ۱۶۵ بیمار سرطانی و ۶۸ بیمار زمینگیر از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد استفاده می کنند اضافه کرد: امسال ۳۰۰ میلیون ریال به بیماران صعب العلاج و ۲۴۰ میلیون ریال برای خرید انوع کالا و لوازم ضروری نیازمندان واجد شرایط از محل کمکهای جمع آوری شده زکات هزینه شد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان تایباد به چهار هزار و ۸۰۰ خانوار با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت خدمات حمایتی ارائه می کند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد با ۲ بخش مرکزی و میان ولایت و ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha