۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85289954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

متکدیان سطح شهر قرچک ساماندهی شدند

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85289954
متکدیان سطح شهر قرچک ساماندهی شدند

قرچک - ایرنا - شهردار قرچک اعلام کرد: ۲۰ نفر از متکدیان سطح شهر که بیشتر آنان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، با هماهنگی و همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

محسن خرمی شریف روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: طرح جمع آوری متکدیان در قالب گشت اجتماعی و با همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی به صورت هفتگی در سطح شهر فعال شد تا متکدیان و افراد بی سرپناه جمع آوری و تحویل خانواده ها و مراکز نگهداری شود.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح، ۲۰ نفر از متکدیان که برخی از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند، جمع آوری و به خانوادهایشان تحویل شدند.

خرمی شریف خاطرنشان کرد: آندسته از متکدیانی که از سایر شهرها در قرچک اقدام به تکدی‌گری می‌کردند، با دریافت تعهد مبنی بر اینکه دیگر به این شهر بازنگردند به شهر خود منتقل شدند.

این مسئول افزود: مهمترین وظیفه این گشت اجتماعی پایش معضلات اجتماعی مخصوصا تکدی گری است که توسط شهرداری، نیروی انتظامی و اداره بهزیستی به وضعیت و محل زندگی این گونه افراد را بررسی می کنند.

اجرای ۱۶۵ هزار متر خط کشی معابر در قرچک

شهردار قرچک همچنین از اجرای ۱۶۵ هزار متر خط کشی در گذرگاه های عابر پیاده، ایستگاه های اتوبوس و معابر شریانی این شهر طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به لزوم آشکار سازی خطوط عبوری معابر و به منظور برقراری نظم ترافیکی، روانسازی عبور مرور و همچنین ارتقاء ایمنی تردد خودروها و عابران پیاده در معابر شهر قرچک توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری خط کشی شد.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه خط کشی معابر، یکی از علائم مهم ترافیکی جهت کاهش سوانح رانندگی و ایمنی شهروندان است از ابتدای سال تاکنون ۱۶۵ هزار متر طول در معابر و میادین خط کشی شده است.

شهردار قرچک خاطر نشان کرد: علاوه بر خط ‌کشی‌های محوری صورت گرفته در سطح شهر، اقداماتی نظیر رنگ آمیزی سرعتگیرها، خط کشی محل عبور عابر پیاده و ترسیم خط ایست نیز اجرا شده است.

خرمی شریف یادآور شد: به‌منظور افزایش ایمنی معابر، بهبود وضعیت حمل‌ونقل و کاهش تصادف خودروها ۲ هزار علائم ترافیکی شامل تابلوهای سه متری ورودممنوع، یکطرفه، احتیاط، تقاطع، پارک ممنوع، سرعت ۶۰ و ۳۰، میدان، عابر پیاده و پل هوایی، نصب حاشیه نما، سرعت‌گیر، بشکه پلاستیکی، استوانه‌ای و گل‌میخ به‌ منظور افزایش دید رانندگان در شب و روز نصب‌شده است.

قرچک، شهرستانی تک شهری است که با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha