کاهش سوانح نیازمند فرهنگ‌سازی است/ تعیین روزشمار برای طرح های حوزه راه در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سوانح رانندگی شهری و جاده‌ای نیاز به توجه جامعه و ارتقای فرهنگ رانندگی دارد، گفت: فرهنگ‌سازی رسانه‌ای مهمترین عامل در کاهش خطای انسانی و به دنبال آن، کمتر شدن سوانح جاده‌ای در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در جلسه شورای راهبری ترافیک آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با تبلیغات محیطی و رسانه ای و انجام اقدامات ایجابی در کنار اقدامات سلبی، فرهنگ سازی لازم برای یک رانندگی بهتر صورت می گیرد.

وی با تاکید بر ارتقای سامانه‌های کنترل جاده‌ای و شهری اضافه کرد: به روزرسانی وضعیت حمل و نقل عمومی شهری و ترمیم وضعیت ترافیک با استفاده از روش‌های نوین حمل و نقل عمومی نظیر بی آر تی باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش جان باختگان ناشی از سوانح رانندگی جاده ای اظهار کرد: آمار جانباختگان در تصادفات قابل قبول نبوده و صیانت از جان مردم باید در اولویت کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

معتمدیان با تاکید بر اولویت بندی اجرای پروژه ها در نقاط حادثه خیز جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: برای مدیریت زمان در اجرای پروژه های حمل و نقل جاده ای، روزشمار گذاشته شده و کنترل و نظارت تشدید خواهد شد.

وی تقویت نظارت بر اجرای مصوبات حوزه حمل و نقل جاده ای و شهری را نیز ضروری دانست و گفت: هرگونه هزینه ای در دستگاه ها باید در قالب مصوبات استانی بوده و دستگاه ها مکلف به اجرای مصوبات این شورا هستند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه جاده ها باید بدون نقص زیر بار ترافیک بروند، افزود: نیازهای جانبی جاده ها نظیر علائم راهنمایی و رانندگی، روشنایی و خط کشی باید پیش از بهره برداری تامین شود.

معتمدیان با تاکید بر ضرورت مدیریت کاهش تصادفات جاده ای در آذربایجان غربی اضافه کرد: برنامه ریزی و برآورد هزینه برای ایمن سازی مسیرهای پرتردد جاده ای در راستای کاهش تصادفات باید به سرعت انجام شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیران دستگاه های مربوطه به بیان گزارش هایی در خصوص اقدامات انجام گرفته برای کاهش تصادفات پرداختند.

در سال جاری بیش از ۳۷۰ هزار نفر در جاده های آذربایجان غربی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند که ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha