۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2103
کد خبر: 85290586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای تهران در آبان/ ۱۲ روز ناسالم

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85290586
کیفیت هوای تهران در آبان/ ۱۲ روز ناسالم

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد کیفیت هوای پایتخت در دومین ماه فصل پاییز گفت: از ابتدای آبان تا امروز (۲۳ آبان) شاخص کیفیت هوا ۱۱ روز در شرایط قابل قبول و ۱۲ روز بالاتر از حد مجاز و در محدوده شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

به گزارش ایرنا، سید محمدمهدی میرزایی قمی روز سه‌شنبه با بیان اینکه برای ششمین روز متوالی است که کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، افزود: در تمام این روزها آلاینده شاخص ذرات معلق کوچک‌تر از ۲ و نیم میکرون بود.

وی یادآور شد: کیفیت هوای تهران امروز بر روی عدد ۱۳۵ قرار گرفت تا آلوده ترین روز از ابتدای آبان تاکنون باشد.

به گفته وی، کیفیت هوای پایتخت در مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ روز در شرایط قابل قبول و ۶ روز فراتر از حدمجاز و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه شرایط موجود، نشانگر کاهش قابل‌ ملاحظه روزهای آلوده پایتخت از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته است، اظهار کرد: این در حالی است که به غیر از ماه‌های شهریور و آبان، در سایر ماه‌های امسال، کیفیت هوا مطلوب‌تر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

میرزایی قمی با تاکید بر اینکه تداوم شرایط جوی پایدار و عدم وزش باد موثر در اکثر روزهای ماه جاری، انباشت آلاینده‌ها را در پی داشته است، گفت: در چند روز گذشته، سرعت باد در بیش از ۷۰ درصد ساعات شبانه‌روز، حدود ۲ متر بر ثانیه بود که این شرایط، منجر به کاهش امکان تهویه مناسب آلاینده‌ها از جو شده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تا امروز هشت روز هوای پاک، ۱۷۰ روز هوای قابل قبول، ۵۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و پنج روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha