اهتمام نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها تربیت فرهنگی و دینی دانشجویان است

تهران - ایرنا - سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تربیت فرهنگی و دینی دانشجویان از موضوعات مهمی است که مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در کنار سایر وظایف خود بر آن اهتمام دارند و در دوره‌های مختلف نیز این وظیفه مهم را به درستی برنامه ریزی و اجرا کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مراسم تکریم حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی رییس پیشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معارفه حجت الاسلام روح الله رجبی رییس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

علیرضا رهایی دراین مراسم، یکی از اهداف مهم نظام آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب را تربیت متخصصین متعهد و معتقد به مبانی نظام و متعهد به خدمت به کشور دانست.

وی اظهار داشت: در این مسیر همکاران ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت‌های زیادی در جهت ارتقای جایگاه علمی کشور داشته اند و این امر همواره یک هدف بوده است. اما از آنجایی که معتقد هستیم هنر ما باید در این باشد که یک سری افراد متعهد و متخصص برای خدمت در کشور داشته باشیم نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این بخش نقش بسیار مهم و سنگین است.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: تربیت فرهنگی و دینی دانشجویان یکی از موضوعات مهمی است که در کنار سایر وظایف مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بر آن اهتمام دارند و در دوره‌های مختلف نیز این وظیفه مهم را به درستی برنامه ریزی و اجرا کردند.

رهایی تاکید کرد: در این دوران بیش از ۴۰ ساله پیروزی انقلاب اسلامی و از زمانی که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاسیس شد. اگر ما مروری بر فعالیت آنها به ویژه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر داشته باشیم برای حجت الاسلام میراحمدی رییس پیشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه یک نقش بی بدیلی را قائل می شویم، با توجه به اینکه دوره مدیریت وی در این دانشگاه بیش از ۲۴ سال استمرار پیدا کرد، این دوره طولانی یک توفیق و فرصت مغتنمی برای دانشگاه محسوب می شود چرا که موجب شد ایشان خدمات موثری به دانشگاه صنعتی امیرکبیر داشته باشند.

وی یادآور شد: رییس پیشین نهاد نمایندگی رهبری به دلیل روحیات خاصی که داشت همواره در دوره های مختلف اعم از دوره هایی که درگیر بحران های مختلف شدیم، مظهر همفکری، هم دلی و همراهی بود و ایشان همواره به عنوان فردی همراه و همدل به شمار می آمد و دانشگاه را برای عبور از بحران ها کمک می کرد و دلسوزی برای همه ارکان دانشگاه اعم از دانشجویان، اساتید و کارمندان قابل لمس بود. به طوری که چتر حمایتی بسیار خوب و یک مرجع همراهی در مسایل مختلف برای دانشجویان محسوب می شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: رویکرد اخلاق مدارانه، ترویج سنت و تبیین شیوه‌های مواجه با مشکلات از جمله دیدگاه‌ها و حرکت‌های آقای میراحمدی رییس پیشین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به شمار می‌رفت و بنده خود در دوره ای که با وی بودم، همواره برخورد مدبرانه با مسایل داشتند و همواره در همه موضوعات مسایل کلی نظام و دانشگاه براشون اصل بود و به عنوان فردی که در عین حال که صاحب فکر و ایده بودند، اما همواره مشورت پذیری و تاثیرگذاری را برای همه اقشار دانشگاهی عرضه می کردند.

رهایی ادامه داد: حجت الاسلام میراحمدی رییس پیشین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تسلط و اعتقاد کامل به مبانی و اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی در همه اسناد بالادستی از جمله در حوزه حرکت به دانشگاه اسلامی داشتند و با یک دقت نظر خاصی به موضوعات نگاه و همه مجموعه را راهنمایی می کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنان حضور آقای میراحمدی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خواهیم داشت و از نظرات موثر و مفید وی در دانشگاه بهره مند خواهیم شد. در عین حال حجت الاسلام رجبی رییس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر که مدتی است در این دانشگاه حضور پیدا کردند و خودشان نیز درگیر رشته های فنی و مهندسی بوده و بعدها در علوم دینی نیز ادامه تحصیل دادند و در کسوت روحانیت قرار گرفتند در این مدت نشان دادند فردی صاحب فکر، صاحب نظر، همراه و همفکر هستند و در ماه‌ها و سال‌های آینده از حضورشان استفاده خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: ارزش مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در محیط ‌های علمی باید به خوبی درک شود، آنها بدون اینکه به دنبال منفعت و فرصت خاصی باشند، دانشگاهیان را همه جانبه همراهی و کمک می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha