استاد دانشگاه: نازایی همیشگی از عوارض سقط جنین است

مشهد- ایرنا- متخصص زنان و زایمان و عضو هیأت علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نازایی همیشگی و ناباروری برای همه عمر از تبعات خطرناک سقط جنین برای بانوان است.

به گزارش ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر نفیسه ثقفی روز سه شنبه افزود: سقط جنین صرفاً در موارد مجاز و خطرآفرین برای مادر انجام می‌شود و کسانی که با مراجعه به مراجع غیرقانونی و مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی اقدام به سقط جنین سالم می‌کنند مرتکب اشتباه بسیار بزرگی می شوند، چراکه علاوه بر سقط جنین آسیب‌های جدی جسمی و روحی را هم برای مادر به همراه دارد.

وی ادامه داد: سقط عمدی جنین از جمله اعمال و اقدامات مداخله جویانه است که خطر عفونت، اختلالات عروقی، خونریزی‌های شدید، افسردگی و اضطراب مادر باردار را بدنبال دارد.

عضو هیأت علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جنین در داخل رحم مادر یک امانت الهی در نزد ما بوده و ما نباید خواسته یا ناخواسته به سمت سقط‌های غیرمجاز برویم و جان یک نوزاد بی‌گناه را بگیریم.

ثقفی افزود: کسانی که عمل سقط جنین غیر مجاز را برای مادران باردار انجام می دهند تنها به دنبال کسب درآمد خود هستند و با اقدامات غیر حرفه ای و غیر تخصصی خود سبب ابتلا به عفونت شدید، پارگی روده، از کار افتادگی ارگان‌های مختلف بدن و حتی مرگ زنان باردار می شوند.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: یکی از چالش‌ها و مشکلات جمعیتی، موضوع سقط‌های جنین سالم بوده است که معمولا به دلیل مسائل مالی انجام می‌شود و عوارض خطرناکی را بدنبال دارد.

سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار و روزانه هزار سقط جنبن غیر قانونی در کشور رخ می دهد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha