رفع تشنگی روستاهای فارس؛ از پیشرفت ۶۵درصدی آبرسانی به روستاها تا حفر چاه در فسا

ایرنا-شیراز- تأمین آب شُرب روستاهای فارس در دستورکار مسئولان استان قرار دارد که برای تحقق این مهم، عملیات جهت راه‌اندازی چند مجموعه آبرسانی روستایی در خفر،با ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و عملیات حفر یک حلقه چاه آهکی در روستای زنگنه بخش ششده و قره‌بلاغ شهرستان فسا نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح‌های آبرسانی به روستاها به ویژه روستاهای مناطق محروم یکی از مهمترین برنامه‌های دولت است که توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی در حال انجام است.

این رویکرد در استان فارس نیز با جدیت در حال پیگیری است به گونه‌ای که هشت طرح بزرگ آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در بیست و یکمین روز از مهرماه ۱۴۰۲ با حضور رییس‌جمهور و دیگر مقامات کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از این طرح‌ها در حالی انجام شد که توسعه شبکه‌های فاضلاب‌ی و عملیات آبرسانی به روستاهای استان همچنان ادامه دارد.

رفع تشنگی روستاهای فارس؛ از پیشرفت ۶۵درصدی آبرسانی به روستاها تا حفر چاه در فسا

اجرای چند مجموعه آبرسانی در خفر

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در بازدید از طرح‌های آبرسانی به مجموعه‌های آبرسانی روستایی محمودآباد، نصیرآباد، عباس آباد، عابدآباد و اسماعیل آباد شهرستان خفر از محل اعتبارات محرومیت زدایی، از پیشرفت ۶۵ درصدی عملیات اجرا خبر داد و گفت: امید می‌رود با تسریع در اجرا، این طرح‌ها در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند.

علی جان صادق‌پور افزود: طرح آبرسانی به مجموعه‌های محمودآباد، نصیرآباد و عباس‌آباد شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، اجرای ۱۵ هزارمتر خط انتقال، احداث ۲باب مخزن ذخیره با ظرفیت مجموع ۳۰۰ متر مکعب، اجرای ۳۰۰متر خط انتقال برق با صرف اعتباری بالغ بر۳۰۰میلیاردریال است‌.

وی اضافه کرد: طرح‌های آبرسانی به مجموعه های عابدآباد واسماعیل آباد هم که شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، اجرای سه هزارمتر خط انتقال، احداث یک باب مخزن ۲۰۰ متر مکعبی، اجرای ۵۰۰ متر خط انتقال برق با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال است مجموعا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم با تسریع در عملیات اجرا، این طرح‌ها به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس یادآور شد: گشایش این طرح‌ها که توسط قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) با همکاری و نظارت شرکت آبفا فارس در حال اجرا هستند، پنج روستا با۸۵۰ خانوار جمعیت را از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌کنند.

رفع تشنگی روستاهای فارس؛ از پیشرفت ۶۵درصدی آبرسانی به روستاها تا حفر چاه در فسا

آغاز عملیات حفرچاه آهکی در روستای زنگنه بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا

صادق‌پور همچنین از آغاز عملیات حفر یک حلقه چاه آهکی به منظور رفع مشکل کم آبی در روستای زنگنه بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا خبر داد و گفت: حفر این چاه، آب شرب مورد نیاز قریب به ۹۰۰ خانوار از اهالی روستای زنگنه بخش ششده و قره بلاغ با جمعیتی بالغ بر ۲هزار و ۸۰۰ نفر را تأمین خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس اضافه کرد: برای حفر این چاه اعتباری بالغ ۳۵ میلیارد ریال مورد نیاز است که پیش‌بینی‌های لازم در جهت تأمین آن صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به کمبود بارش‌ها در استان فارس و بروز پدیده خشکسالی در منطقه فسا و از بین رفتن منابع آب موجود و خارج شدن برخی از منابع تأمین آب از مدار بهره‌برداری، شرکت آبفا فارس حفر یک حلقه چاه در این منطقه را در دستور کار قرار داد که عملیات حفر آن آغاز و با سرعت خوبی در حال انجام است.

رفع تشنگی روستاهای فارس؛ از پیشرفت ۶۵درصدی آبرسانی به روستاها تا حفر چاه در فسا

آبرسانی به روستاهای فارس در حالی ادامه دارد که معاون فنی و مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز آبان ماه سال جاری اعلام کرد: دولت سیزدهم در مرحله اول، اجرای طرح آبرسانی در ۱۰ هزار روستا را آغاز کرده که سه هزار روستا توسط شرکت آب و فاضلاب و هفت هزار روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در کشور آغاز شده و اکنون ۴۳ درصد پیشرفت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha