فرهنگ‌سازی و ارتقاء آگاهی ها درپیشگیری از اعتیاد موثر است

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: با فرهنگ سازی صحیح و ارتقا آگاهی های جامعه می توانیم از ابتلای جوانان به اعتیاد جلوگیری نماییم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آستارا اظهار کرد: مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که جوانان و نوجوانان ما را در بهترین سالهای زندگی شان گرفتار می کند.

وی افزود: اقداماتی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان انجام می شود کافی نیست، باید در این حوزه اقدامات تشدید شود و در زمینه پیشگیری گسترده تر فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه این شهرستان به دلیل موقعیت مهم و راهبردی و دارا بودن سه مرز آبی، ریلی و ترازیتی شرایط خاصی دارد، عنوان کرد: از اینرو باید در بحث مبارزه با مواد مخدر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای تلاش مضاعفی انجام شود.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: ادارات مختلف هرکدام به نوعی باید در حوزه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بویژه به گروه ها و اقشار آسیب پذیر جامعه اقدام کنند و با جهت دادن به اقدامات خود باسایر بخش های فعال در این حوزه زمینه اثر گذاری بیشتر این تلاش ها را فراهم نمایند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، سپاه و اداره اطلاعات اقدامات خوبی در راستای کشف و دستگیری معتادان و قاچاقچیان انجام می دهند اما ما هم در سایر ارگانها و نهادها باید به آنها یاری برسانیم بویژه در آموزش و پرورش که چهارچوب های شخصیتی و اجتماعی جوانان و نوجوانان مان در آنجا شکل می گیرد.

شهاب زاده بیان کرد: در قبال افرادی که برای ترک اعتیاد اقدام می کنند باید طوری عمل نماییم که او از نظر روحی و روانی انگیزه ترک را در خود بیابد و در ادامه باید به گونه ای از او حمایت کرد که دوباره گرفتار این بلای خانمان سوز نشود.

وی تاکید کرد: کوتاهی در زمینه مبارزه با مواد مخدر می تواند خانواده ها را نابود کند و نباید به با عنوان برخی کمبودها اقدامات مقابله ای را به تعویق بیاندازیم.

در ادامه جلسه اعضای کار گروه مبارزه با مواد مخدر شهرستان آستارا گزارش هایی از حوزه های کشفیات مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان و معتادین و غیره ارائه کردند.

نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: در چند ماه اخیر ۲۱ کیلو ماریجوانا، یک هزار و ۶۸۰ جعبه سیگار قاچاق، ۵۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و ۹ هزار و ۹۸۰ جعبه متادول کشف و ضبط شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha