۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85291270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیپلمات هلندی افشا کرد: اسرائیل به عمد غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد

تهران- ایرنا- یک کاردار نظامی سفارت هلند در سرزمین‌های اشغالی در یادداشتی محرمانه افشا کرد که رژیم صهیونیستی برای قدرت‌نمایی در مقابل ایران و حزب‌الله به طور عمدی غیرنظامیان را د غزه هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پولیتیکو روز سه شنبه با اشاره به محتوای این یادداشت محرمانه که در آن شکست حماس توسط اسرائیل غیرممکن ارزیابی شده است، می نویسد: طبق یادداشت محرمانه سفارت هلند در تل آویو، بمباران نوار غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان در این شهر با روش‌های نامتعارف، به صورت عمدی برای پائین آوردن تلفات نظامیان اسرائیل صورت می‌گیرد.

این یادداشت توسط کاردار نظامی سفارت هلند در سرزمین‌های اشغالی تهیه شده و یک نسخه از آن به دست شبکه هلندی NRC رسیده است.

این کارداد نظامی می‌گوید: ارتش اسرائیل برای اینکه تلفات نظامی خود را کاهش داده و سعی کند قدرت نظامی خود را به رخ رقیبان خود مثل ایران و حزب الله بکشد، از حداکثر توان خود برای نابود کردن اهداف غیرنظامی استفاده می‌کند.

بر این اساس، استراتژی تخریب گسترده زیرساخت‌ها و مراکز غیرنظامی در غزه مثل خانه‌ها، پل‌ها و جاده‌ها و ایجاد تلفات گسترده میان غیرنظامیان به صورت عمدی صورت می‌گیرد.

در این یادداشت آمده است که رویکرد اسرائیل معاهدات بین‌المللی و قوانین جنگ را نقض می‌کند و احتمال تشدید تنش در منطقه را افزایش می‌دهد.

نویسنده این یادداشت تاکید دارد که در شرایط کنونی غلبه اسرائیل بر حماس تقریباً غیرممکن است. وی همچنین دولت هلند را به حمایت آگاهانه از جنایت‌های اسرائیل متهم می‌کند.

مارک روته، نخست‌وزیر هلند هفته گذشته به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل باید نشان دهد که آنچه انجام می‌دهند مناسب است اما وی هیچ اشاره‌ای به آتش‌بس نکرد.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیروهای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، در عمل چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی رحمانه مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که به هیچعنوان موضوع آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha