۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85291276
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: هفته کتاب از برکات نظام جمهوری اسلامی است

همدان - ایرنا - استاندار همدان در پیامی به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب گفت: این هفته یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلنگری است که بدانیم در همه حال و در هر شرایطی کتاب هادی و هدایت کننده انسان به سوی خیر و نیکی است.

به گزارش ایرنا در پیام روز سه شنبه علیرضا قاسمی‌فرزاد آمده است: فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، فرصتی مغتنم است تا ضمن یادآوری ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی از عوامل و مروجان این فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی به ویژه کتابداران قدردانی و تشکر کرد.

این پیام می افزاید: خداوند متعال کتاب را واسطه‌ای قرار داد تا سخن خود را به انسان برساند و او را به رستگاری هدایت کند.

در ادامه پیام استاندار همدان آمده هست: برهمین اساس توجه به کتاب و پرداختن به آن، یکی از جدی‌ترین توصیه‌های ائمه معصومین(ع) بوده و از سنت‌های چهارده خورشید تابناک امامت و ولایت به حساب می‌آید، لذا بر ما است که این راه خطیر را بپیماییم، تا به سر منزل مقصود، یعنی قرب الهی و رستگاری در دو دنیا، دست یابیم.

این پیام می‌افزاید: همانطور که رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، همواره بر توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه تأکید دارند و دولت مردمی و انقلابی ایران قوی نیز به ریاست حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، هرگز از این حوزه غافل نبوده‌ است.

در ادامه این پیام آمده است: اینجانب، ضمن تبریک هفته کتاب و قدردانی از فعالان این عرصه به‌خصوص کتابداران و کتاب‌خوانان، مربیان، معلمان، اساتید و مجموعه‌های فعال در حوزه کتابخانه‌ها، فروش، انتشار و عموم مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین استان، امیدوارم در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) در اجرای منویات حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) موفق و پیروز باشند.

هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی سطح استان همدان همزمان با سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است» برگزار می شود.

هم اینک استان همدان دارای ۱۱۸ باب کتابخانه‌ عمومی شامل ۷۱ باب شهری، ۴۶ باب روستایی و یک باب سیار شهری با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب است که به بیش از ۸۰ هزار عضو خدمات ارائه می‌دهد که حدود ۳۰۰ کتابدار در این کتابخانه ها مشغول فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha