کشف جنگل‌های سرسبز در شهرهای شمالی

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبر: 85291646
کشف جنگل‌های سرسبز در شهرهای شمالی

ماجراجویی ما در سفر به شهرهای شمالی، کشف جادویی از جنگل‌های سرسبزی است که شبیه به خیال می‌مانند، اما در واقعیت نیز می‌توان به حس حضور و کشف آن‌ها رسید. کم نیستند جنگل‌های بکر شمالی که با آغوش باز، پذیرای عاشقان طبیعت هستند و جذابیت‌های نهان خود را برای دوستداران خود فاش می‌کنند.

ماجراجویی ما در سفر به شهرهای شمالی، کشف جادویی از جنگل‌های سرسبزی است که شبیه به خیال می‌مانند، اما در واقعیت نیز می‌توان به حس حضور و کشف آن‌ها رسید. کم نیستند جنگل‌های بکر شمالی که با آغوش باز، پذیرای عاشقان طبیعت هستند و جذابیت‌های نهان خود را برای دوستداران خود فاش می‌کنند. اجاره ویلا در دل بهترین جنگل‌های شمال و مناطق اطراف آن‌ها، تجربه سفر را غنی‌تر می‌کند و تمام لحظات سفر را با حس و حالی ناب و سرتاسر آرامش گره می‌زند.

جنگل راش سوادکوه یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین این جنگل‌ها است، که برای بازدید از آن باید راهی سوادکوه مازندران شوید. به این جنگل زیبا، جنگل سنگده نیز می‌گویند، چرا که در روستای سنگده شهر سوادکوه واقع شده است. سرتاسر این منطقه را درختان راش بلند قامتی که طول آن‌ها به 40 متر می‌رسد، فرا گرفته است؛ به همین خاطر است که به این جنگل، جنگل راش می‌گویند.

جنگل راش در هر زمانی از سال زیبا است، اما برای عاشقان پاییز طوری دیگر خودنمایی می‌کند. این جنگل حیرت‌انگیز در فصل پاییز فرشی از برگ‌های هزار رنگ پهن می‌کند و حالتی خیال‌انگیز و رویایی به خود می‌گیرد. پیاده‌روی در دل جنگل راش که سکوتی روح‌بخش دارد، یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید آن را تجربه کنید و در هر قدم خود را مهمان چشم‌اندازهای حیرت‌انگیزی کنید، که در هر لحظه شکل و جلوه‌ای دیگر به خود می‌گیرند.

فاصله این جاذبه ارزشمند تا تهران در حدود 250 کیلومتر، معادل با سه ساعت و نیم زمان است. بنابراین می‌توانید در صورت ساکن بودن در شهر تهران، روزهای آخر هفته خود را در این منطقه سپری کنید و ترتیب یک دورهمی دوستانه و خانوادگی را بدهید و خاطرات خوشی را در بهشت بی بدیل و زیبای جنگل راش رقم بزنید.

جنگل‌نوردی با تله کابین در دل طبیعت بکر پارک جنگلی نمک آبرود

کشف جنگل‌های سرسبز در شهرهای شمالی

استان زیبا و سرسبز مازندران در خود شهرکی دارد که با نام نمک آبرود شناخته می‌شود. این شهرک به واسطه تجهیزات تفریحی مانند تله‌کابین، پارک جنگلی و سایر امکانات، به یک پناهگاه سرتاسر آرامش برای کسانی که به دنبال فرار از زندگی پرمشغله‌ی شهری هستند، تبدیل شده است. با مساحتی بیش از ۶۵۰ هکتار، نمک آبرود میان شهرهای تنکابن و چالوس واقع شده و از یک سو با دریای خزر و از سوی دیگر با کوه‌های البرز احاطه شده است. تعداد ساکنان این منطقه اکنون به حدود 23 هزار نفر می‌رسد و با برنامه‌های گسترده، این جمعیت در آینده به 50 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

از لحاظ شهرسازی، نمک آبرود به پنج محله با سرای محله تقسیم شده است و شبکه‌ای مدیریتی همگانی همه این محلات را به هم وصل کرده است. این تقسیم‌بندی دقیق به همراه ارائه امکانات رفاهی-تفریحی، در بحث گردشگری نقش بسیار مهمی در جذب بازدیدکنندگان و توسعه اقتصادی نمک آبرود ایفا کرده است و گردشگران می‌توانند با خیال راحت در مناطق مختلف این شهر برای اجاره ویلا نمک آبرود و اجاره ویلا نمک آبرود لب دریا با ویو ساحل و طبیعت زیبای این شهر، اقدام کنند.

با همجواری با دریای مازندران و رشته کوه‌های البرز، آب و هوا در نمک آبرود معتدل و مطلوب است. فصل زمستان با ورود توده‌ی هوای سرد و بارش برفی، سفر به نمک‌آبرود به یک تجربه ویژه تبدیل می‌شود. از سوی دیگر، در فصل تابستان، جریان مدیترانه‌ای هوا را تازه و شاداب می‌کند. بنابراین، هر کسی با توجه به سلیقه و ترجیحات شخصی خود، می‌تواند در هر فصلی به نمک آبرود سفر کند.

نمک آبرود به عنوان یک مقصد خوش‌آب‌وهوا معروف است، اما انتخاب فصل مناسب برای سفر تجربه‌های متفاوتی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. اگر چه هر فصلی جذابیت‌های خود را دارد، اما باید توجه داشت که در فصل زمستان دما کاهش می‌یابد و برخی از تجربه‌ها مثل کمپ زدن در فصل‌های دیگر، در دسترس نیست. بنابراین، انتخاب فصل بستگی به ترجیحات شخصی و نوع تجربه مورد نظر دارد.

پارک جنگلی نمک آبرود، به عنوان یکی از نقاط دیدنی برجسته در این منطقه شناخته می‌شود و جاذبه‌های طبیعی و تفریحی فراوانی دارد. با بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت، این پارک دارای گونه‌های متنوع گیاهان از جمله شمشاد، توسکا، ملچ و افرا است. درختان شمشاد با قدمتی بیش از ۷۰۰ سال، جز جاذبه‌های منحصر به فرد این منطقه محسوب می‌شوند. جنگل نمک آبرود با مناطق بکر، چشمه‌ها، و هوای مه‌آلود خود، یک مقصد عالی برای طبیعت‌گردی و تجربه لحظاتی آرام و دلنشین است، به‌ویژه در نیمه اول سال که آب‌وهوای ملایم و مساعد بر فضا حاکم است.

یکی از نقاط شگفت‌انگیز در این پارک، خط یک تله‌کابین است که از دل جنگل عبور می‌کند. این تله‌کابین که در سال ۱۳۷۲ به بهره‌برداری رسید، گردشگران را به قله مدوبن می‌برد و امکان تماشای چشم‌اندازهای دلنشین جنگل و دریای خزر را فراهم می‌کند. با کابین‌های چهار نفره و طول ۱۷۰۰ متر، این تله‌کابین تجربه‌ای فوق‌العاده به دوستداران سفرهای طبیعت‌گردی و افرادی که به دنبال ترک روزمرگی زندگی شهری هستند، ارائه می‌دهد. جالب است بدانید که از بالای قله مدوبن، با اختلاف دمایی خاص با پایه کوه، بهترین تجربه از هوای خنک و چشم‌اندازهای فوق‌العاده در ماه‌های گرم سال بدست می‌آید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha