عملکرد ضعیف بایدن در قبال تحولات غزه، خطری جدی برای دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴

تهران- ایرنا- تارنمای آمریکایی "هیل"، در تحلیلی با بررسی احتمال کاهش حمایت گروه های مهم انتخاباتی این کشور از بایدن در سال ۲۰۲۴، عملکرد ضعیف او در قبال تحولات غزه را عاملی برای احتمال شکست دمکرات ها در این انتخابات ارزیابی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این رسانه تحلیلی وابسته به کنگره آمریکا، جو بایدن را یکی از نامحبوب‌ترین رییس جمهوری های این کشور معرفی و تصریح کرد که بسیاری از دموکرات‌ها خواستار انصراف وی از حضور در انتخابات پیش روی در کشور شده اند.

هیل با اشاره به نظرسنجی اخیر نیویورک تایمز و کالج سیینا که نشان داد ترامپ در پنج ایالت از شش ایالت کلیدی میدان اصلی انتخاباتی کشور، بایدن را شکست می دهد، از تورم، ‌هرج و مرج در مرزهای جنوبی، افزایش آمار جرم و جنایات و ضعف جسمی و روانی بایدن به عنوان عوامل این شکست نام برد.
این گزارش همچنین با بررسی نتایج نظرسنجی گروه‌های مهم انتخاباتی، نوشت: ۲۲ درصد از رای دهندگان سیاه پوست در ایالت های مهم انتخاباتی معتقدند که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به دونالد ترامپ رای می دهند. این عدد ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما پیامدهای نامطلوبی را برای دموکرات‌ها در پی دارد. این در حالی است که نزدیک به نیم قرن است که هیچ نامزد جمهوری خواهی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نتوانسته است بیش از ۱۲ درصد از آرای سیاه پوستان را به دست آورد.

از طرفی، از دوران اجرای حقوق مدنی در این کشور (زمان شروع اعطای حق رای به سیاهان) هیچ نامزد دموکراتی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کمتر از ۸۰ درصد آرای سیاه‌پوستان را کسب نکرده است.
بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، ترامپ در سال ۲۰۲۰ تنها ۸ درصد از آرای سیاه‌پوست را در سراسر آمریکا به دست آورده بود.
هیل با اشاره به نقش مهم رای دهندگان سیاه پوست در پیروزی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰، افزود: کاهش حمایت رای دهندگان سیاه پوست تنها علت بروز شکاف فعلی در حزب دموکرات نیست چرا که بایدن به دلیل جانبداری از اسرائیل، حتی ممکن است آرای مسلمانان، ‌مترقی ها و جوانان را نیز از دست بدهد.
آمارها نشان می دهند که ۵۶ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده در شش ایالت انتخاباتی مهم آمریکا، دیدگاهی بسیار ناموافقی نسبت به جو بایدن دارند. این در حالی است که ۵۷ درصد از آنها ترامپ را گزینه نامطلوب برای ریاست جمهوری بعدی کشورشان می دانند.

می توان گفت عملکرد ضعیف دولت بایدن در کنترل جنگ غزه و ناآرامی های در خاورمیانه از عوامل مهمی است که جایگاه او را حتی در میان حامیانش نیز متزلزل کرده و از سوی دیگر شانس حزب دموکرات برای پیروزی در کاخ سفید را برای سال های آینده به خطر انداخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha