گزارش خبرنگار ایرنا از غزه درباره جزئیات یورش ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء

غزه-ایرنا- خبرنگار ایرنا در غزه در چهلمین روز حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات ورود تانک های این رژیم به بیمارستان الشفاء و اقدام وحشیانه نظامیان صهیونیست در حمله به این بیمارستان را روایت کرد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) خبرنگار ایرنا در غزه، تانک ها و خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی صبح امروز در تجاوزی آشکار به مجتمع پزشکی الشفاء غزه یورش برده و در محوطه این بیمارستان اقدام به تیراندازی‌های گسترده‌کردند.

ده‌ها نظامی صهیونیست با تجهیزات جنگی وارد بخش اورژانس بیمارستان الشفاء شده و اقدام به شکستن درهای اتاق بیماران و مجروحان کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین به بخش غربی بیمارستان الشفاء حمله‌ور شده و درها و دیوارهای این قسمت از این مجتمع درمانی را منفجر کردند.

بیمارستان الشفاء غزه از شنبه گذشته به محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی درآمد بود؛ نظامیان صهیونیست امروز در اقدامی ضدانسانی حتی بخش مراقبت ‌های ویژه این بیمارستان را با بمب هدف قرار دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نظامیان ارتش صهیونیستی صبح امروز ۱۵ نوامبر(۲۴آبان) بعد از محاصره شدید چند روزه، بیش از پنج ساختمان در داخل بیمارستان شفا را بمباران و به سمت مجروحان، آواره گان پناه گرفته و کادر پزشکی تیراندازی و بمب پرتاب کردند؛ اقدامی که جنایت جنگی آشکار بشمار می آید.

وی تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مجتمع پزشکی الشفا و تیراندازی در داخل آن علیرغم اینکه می‌داند تقریبا ۹۰۰۰ نفر از جمله کادر پزشکی، بیمار و پناهنده در آن حضور دارند بار دیگر مرتکب جنایتی وحشتناک شد.

سخنگوی وزارت بهداش غزه افزود: این جنایت جدید بعد از آن انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی پیش از این جنایت‌های متعددی علیه بیمارستان‌ها، کادرهای پزشکی و خودروهای امداد و نجات نوار غزه انجام داده بود که در نتیجه آن بیش از ۷۰۰ نفر شهید یا مجروح شدند که ‌وحشیانه ترین آن‌ها کشتار در بیمارستان المعمدانی بود و امروز نیز با یورش به بیمارستان الشفاء شاهد جنایتی تاریخی از سوی صهیونیست ها بودیم.

وی خاطرنشان کرد که از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه(۱۵ مهرماه)، بیمارستان‌ها و کادر پزشکی کانون کینه و اهداف این رژیم بوده است و تاکنون ۱۹۸ پزشک و پرستار و نیروی امدادی توسط اسراییل به شهادت رسیده، ۵۵ خودروی امدادی هدف قرار گرفته و در مجموع ۲۵ بیمارستان نوار غزه در اثر اقدامات جنایت بار رژیم صهیونیستی تعطیل شده است.

سخنگوی وزارت بهداش غزه در ادامه خاطرنشان کرد که مسئولیت هزاران کادر پزشکی، مجروح و پناهنده در بیمارستان الشفاء و دیگر مراکز درمانی نوار غزه بر عهده رژیم صهیونیستی، جامعه بین‌المللی و آمریکا است و نسبت به ارتکاب جنایتی دیگر در بیمارستان های غزه هشدار می‌دهیم.

از روز شنبه و با آغاز محاصره بیمارستان الشفاء تاکنون ۴۰ بیمار بستری در آن به شهادت رسیده اند.

یک مسئول پزشکی غزه هم در گفت وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که، ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمان های بخش داخلی، جراحی و کلیه در بیمارستان الشفاء یورش برده و از آوارگان در داخل بیمارستان خواسته است که از آن خارج شوند.
این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به یورش خود در داخل بخش های بیمارستان الشفاء ادامه می دهد.

بر اساس آخرین گزارش های دریافتی، هم اکنون تمام تماس ها با افراد داخل بیمارستان الشفاء قطع می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha