۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85291779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آفت "کرم برگخوار" امکان تغذیه از ۸۰ محصول زراعی را دارد

ایلام - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: آفت کرم برگ خوار توانایی تغذیه از ۸۰ محصول زراعی از جمله برنج، سبزیجات، بادام زمینی و پنبه را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مجید بیگلریان" روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با ورود احتمالی کرم برگ خوار به مزارع استان، اظهار کرد: آفت کرم برگ خوار برای اولین بار سال زراعی جاری (۱۴۰۱ - ۱۴۰۲) در سه استان کشور به مشاهده شده که این آفت خسارت های زیانباری را بر مزارع وارد می کند.

وی افزود: این آفت خطرناک امنیت غذایی و زحمات کشاورزان استان در صورت ورود در معرض تهدید قرار می دهد که مسئولان متولی بایستی برای جلوگیری از ورود این کرم برگخوار در بخش کشاورزی تمهیدات لازم را باید بعمل آورند.

بیگلریان با بیان اینکه این آفت برای اولین بار در کشور دیده شده است، ادامه داد: دستگاه های متولی به خاطر حفظ امنیت غذایی بطور جدی برنامه ها و امکانات موجود را با آموزش و با تکیه بر دانش فنی کارشناسان انجام دهند.

آفت "کرم برگخوار" امکان تغذیه از ۸۰ محصول زراعی را دارد

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام به تشریح آفت خطرناک کرم برگخوار پرداخت و گفت: این حشره قادر به پرواز در مسافت های طولانی در طول شبانه روزی است و محصولات زراعی را در تمام طول سال با توجه به شرایط آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری منطقه از بین ببرد.

وی تاکید کرد: با توجه به قدرت مخرب این آفت، در صورت طغیان همه محصولات زراعی و حتی علف های هرز محل تغذیه این آفت است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha