۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85292103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدردی شرکت کنندگان در جشنواره "هلپرکی" بانه با مردم مظلوم غزه

سنندج- ایرنا- گروههای آیینی سنتی"هه لپه رکی" و دبیرخانه جشنواره آیینی سنتی هه لپه رکی بانه در بیانیه‌ای مشترک همدردی خود را با مردم مظلوم و بی دفاع غزه ابراز کردند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه مشترک که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است: سلام بر شهدای انتفاضه و طوفان الاقصی، آنانکه قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم، سلام بر کودکان مظلوم و در خون غلطیده زادگاه امام شافعی(ره) در فلسطین، پاره تن اسلام که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند و سلام بر شهدای مقاومت و تمام مدافعان راستین جبهه مقاومت علیه استکبار ددمنش.

این بیانیه می افزاید: ما شرکت کنندگان در جشنواره آیینی سنتی "هه لپه رکی" بانه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصبگر قدس علیه مردم مظلوم غزه، بر انسجام و همبستگی جهت تسکین آلام بشری تاکید کرده و نفس هنر آیینی-سنتی "هه لپه رکی" را مصداق آمادگی ملتی با شعور و همواره سرباز مدافع مکتب مبین اسلام می دانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: سخن به گزاف نیست که این رویداد به دنبال همنوایی و شعور در عرصه تسکین آلام بشری است و چه بسا هنر مقاومت نیز با شیوه ای موزون در انتفاضه نیز نوعی جلوه همبستگی را تحقق می بخشد، توجیه نیست و بلکه تحقیق است که مردم ایران اسلامی همواره پیش قراول مقاومت و صف آرایی در برابر پلشتی بوده‌ اند و نباید تفسیر و تحلیل شخصی خویش را بر ساحت میراث معنوی مردم در هر قامتی وارد ساخت.

بیانیه گروههای آیینی سنتی"هه لپه رکی" بانه افزوده است: همین سرودهای روحیه بخش مقاومت که این روزها در هر رسانه فراگیری دیده و شنیده می شود، بهترین ابزار برای رشادت مردم ستمدیده در یوغ دشمن علیرغم مظلومیت روا داشته شده بر آنان است.

در پایان این بیانیه آمده است: دیپلماسی فرهنگی در قبال هر اتفاقی جز داشتن پیوست فرهنگی موثر نیست و هنرمندان کردستان هم موقعیت شناس هستند و هم اهل فضل در احترام به مقام محمودی انسان ها، لذا ما ضمن ضرورت امید آفرینی و نشاط در جامعه بر همدردی با ملت مظلوم فلسطین پافشاری کرده و می کنیم، چرا که ذات هنر نیز متبلور شده جلوه جمال در ساحت مقدس حضرت دوست است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha