بیش از ۵۹ قصه گوی فارسی به مرحله استانی قصه گویی راه یافتند

شیراز -  ایرنا - بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه گویی درمرحله استانی فارس پیش از ظهر امروز با حضور بیش از ۵۹ قصه گو در شیراز آغاز شد.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی فارس روز چهارشنبه در حاشیه این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: امسال این رویداد همراه با نواختن زنگ قصه گویی با شعار "با قصه لبخند بسازیم" کلید خورد.

مژده دستوری افزود: قصه‌گویی مدرن و کلاسیک، آیینی سنتی، زبان اشاره، بخش ۹۰ ثانیه ای و بخش بین المللی از بخش جشنواره قصه‌گویی امسال است.

وی اضافه کرد: جایزه ویژه جشنواره امسال به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی وبه قصه برتر با تکیه بر لبخند تعلق می‌گیرد.

دستوری عنوان کرد: محورهای جشنواره امسال قصه های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده ، قصه های نامداران و قصه‌های آزاد بود.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی فارس با بیان اینکه جشنواره در رده‌های سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان کانونی و غیر کانونی و پدربزرگ ها و مادربزرگ‌‎ها برگزار می‌شود، گفت: امسال ۳۷۲ اثر قصه‌گوهای فارسی در بخش ملی جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد بیش از ۵۹ نفر بهمرحله استانی و 15نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

قصه از معجزه‌های تربیتی خداوند است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس این جشنواره قصه گویی فارس اظهار کرد: قصه از معجزه‌های الهی است که خداوند در قرآن کریم نیز برای هدایت مردم از آن استفاده کرده است.

علی خواجه نژادیان افزود: همه افرادی که در جایگاه قصه گویی قرار دارند باید بکوشند تا بیش از پیش به این ابزار مسلط شوند و بتوانند پیام‌های تربیتی را به همسالان خود برسانند.

وی ادامه داد: این رقابت رفاقتی فضایی است تا بسنجیم که چه کسی بهتر می‌تواند از این ابزار تربیتی استفاده کند.

۵۹ قصه گوی فارسی به مرحله استانی قصه گویی راه یافتند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha