افزایش سطح ایمنی مراکز ترک اعتیاد در دستور کار ویژه قرار گیرد

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: افزایش سطح ایمنی مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد در این استان با هدف جلوگیری از حوادث احتمالی در دستور کار ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهنام نظری » روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، افزود: فرمانداری‌های استان گزارشی از وضعیت مراکز ترک اعتیاد تهیه و نسبت به تعطیلی مراکز غیرمجاز در اسرع وقت اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: باید برای ساخت کمپ ماده ۱۶ از ظرفیت اعتبار موجود به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال استفاده شود و دستگاه‌های مسئول هم سهم فرهنگی خود را بپردازند تا این مرکز به زودی بهره‌برداری شود.

نظری افزود: لازم است کمیته توانمندی سازی در استان تشکیل شود و از افراد موثر و صاحب ایده برای مقابله و پیشگیری استفاده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز گفت: با توجه به حوادثه‌ای که در مرکز ترک اعتیاد شمال کشور روی داد باید ایمنی در این مهم، مورد توجه استان قرار گیرد تا شاهد حوادثی از این دست نباشیم.

علی‌اکبر شایسته‌فر افزود: ۹۰ درصد از کمپ های ماده ۱۶ استجاری هستند که برای ارتقای ایمنی این مراکز باید اقدام شود.

وی بیان کرد: باید کمپ‌های ترک اعتیاد مورد کارشناسی قرار گیرند و اولویت بندی انجام شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی نیز گفت: مجموعه دی آی سی که درمان دارویی را در دستور کار دارد در حال نابودی است و دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه کار زیادی انجام داده است.

محسن خیرمند افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای پیشگیری از مواد مخدر ۳۵۰ نفر در مرکز درمان دارویی با عنوان دی آی سی را تحت کنترل دارد و به آنان سرنگ تزریق کرده و هیچ کدام از این افراد به ایدز مبتلا نشده‌اند.

وی بیان کرد: مرکز درمان دارویی اعتیاد دی آی سی در پیشگیری از اعتیاد موفق عمل کرده اما اکنون برای پرداخت حقوق کارکنان مرکز با مشکل مواجه است.

خیرمند ادامه داد : برای جلوگیری از تعطیلی دی آی سی به کمک مالی نیاز است و باید تحت هر شرایطی اعتبارات مورد نیاز این مرکز تامین شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی به حادثه آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود اشاره کرد و گفت: ظرفیت کمپ ترک اعتیاد ساوه ۳۰ نفر است اما کنون ۸۵ نفر در آن نگهداری می‌شود.

خیرمند با بیان اینکه در درمان اعتیاد موفقیتی حاصل نشده است ،افزود: باید حداقل در پیشگیری اقدامات اثرگذار عملیاتی شود.

سن اعتیاد در استان مرکزی به کمتر از ۱۰ سال رسیده است/۱۰۰ درصد زنان کارتون خواب در استان معتاد هستند
وی به جمع آوری معتادان متجاهر در استان اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری در این مهم همکاری خوبی داشته است که ۸۰ درصد این افراد معتاد به کمپ رفتند.

رییس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: در سال جاری ۶۴۱ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل شدند.

سرهنگ محمد ناظمی افزود: کمپ ماده ۱۶ استان، استاندارد لازم را ندارد و باید برای آن تدابیر لازم پیش‌بینی شود.

وی به گستره مواد مخدر خطرناک بین جوانان به ویژه دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: برای پیشگیری، کارشناسان نیروی انتظامی به مدارس مراجعه و نکات آموزشی لازم را به دانش‌آموزان ارایه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha