حوزه مدیریت اجرا و نظارت نیازمند استفاده از هوش مصنوعی است

تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک ایران در رویدا دو روزه همتابازار، استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی را در حوزه‌های مختلف حاکمیتی کشور از جمله مدیریت اجرایی و نظارت مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، علیرضا ماهیار روز چهارشنبه در رویداد «هم‌تابازار» و «هم‌اندیشی هوش‌ مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک - تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان» که ۲۴ تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی تهران در حال برگزاری است، استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در حوزه های مختلف حاکمیتی از جمله مدیریت اجرایی و نظارت در کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی به موضوع بانکداری هوشمند و هوش مصنوعی اشاره و با بیان اینکه در حوزه بانکی نیز استفاده از هوش مصنوعی از ابعاد گسترده ای برخوردار است، تصریح کرد: هوش مصنوعی در حوزه نظارت و عملیات بانکی قابل کاربرد است به طوریکه حتی می‌توان با استفاده از ربات ها حساب های بانکی افتتاح کرد.

حوزه مدیریت اجرا و نظارت نیازمند استفاده از هوش مصنوعی است

مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک ایران با بیان اینکه، بانک مرکزی اخیرا رویدادهایی نیز برای تقویت بستر انفورماتیک خود برگزار کرده است و به دنبال ارتقا سطح خود در زمینه بانکداری هوشمند است، افزود: در رویدادهای پیش رو نیز اخبار خوب زیادی به گوش خواهد رسید و هدف ما این است که این راه را تا جایی ادامه دهیم که نیازهایمان را برطرف کنیم.

ماهیار در عین حال نقش داده ها به منظور پردازش آنها در کاربرد هوش مصنوعی را حائز اهمیت دانست و گفت:در حوزه بانکی داده های زیادی وجود دارد و از نظر داده مشکلی وجود ندارد اما هنوز در زمینه دیتاهای دیجیتال نقص هایی وجود دارد.

رویداد «هم‌تابازار» و «هم‌اندیشی هوش‌ مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک - تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان» امروز و فردا ۲۴ تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی در تهران برگزار می‌شود.

این رویداد در دو بخش هم اندیشی و سمینار و برگزاری پنل های تخصصی و سخنرانی به ارائه دستاوردهای سازمان ها، دستگاه ها و شرکت ها می پردازد تا امکان کاهش هزینه ها، توسعه بهره وری و توسعه بازار محصولات از طریق هوش مصنوعی فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha