تولید متن و محتوای فرهنگی ضرورت مقابله با تضعیف هویت است

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از جدی ترین وظایف رسانه ها تشریح آسیب های مرتبط با بی هویتی نسل جوان دانست و گفت: تولید متن و محتوای فرهنگی ضرورت مقابله با تضعیف هویت جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،اعظم روانشاد عصر چهارشنبه در ایین پایانی نخستین جشنواره فرهنگی منطقه‌ای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با عنوان «خط قرمز» خرم‌آباد افزود: گسترش فضای مجازی موجب خلق نوعی بی هویتی به ویژه بین نسل جوان و نوجوان شده است که آسیب های اجتماعی خاص خود را به دنبال دارد .

جشنواره منطقه ای «خط قرمز» لرستان پایان یافت

وی گفت: باید به زبان هنر، فرهنگ و رسانه به همه آحاد جامعه و به خصوص جوانان پیشگیری از آسیب و اجتناب از معضل را آموخت و در این چهارچوب به خلق اثر و تولید محتوا برای مخاطبان جوان پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: آسیب های اجتماعی فراوانی شایع است که بسیاری از آنها خود تقویت کننده هستند یعنی به عنوان مثال به دنبال افزایش اعتیاد، سرقت های خرد، طلاق و بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر هم روی می دهد.

وی تاکید کرد: جوانان جامعه با گسترش فضای مجازی دچار نوعی بی هویتی شده اند که آسیب های اجتماعی خاص خود را به دنبال دارد و یکی از وظایف رسانه ها تشریح این آسیب ها برای نسل جوان جامعه است.

وی تاکید کرد: ارتقای فرهنگ عمومی و آشنایی و پیشگیری از معضلات و مشکلات اجتماعی می طلبد آثار این جشنواره در دسترس جوانان و نوجوانان و دانش آموزان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه زبان هنر ویژگی های برجسته و خاصی دارد افزود: زبان هنر می تواند نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشد و با توجه به اینکه جوانان امروز پیچیدگی های بحرانی بیشتری نسبت به نسل گذشته دارند باید با زبان روز تولید اثر و محتوا کنیم.

همزمان با سی‌و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نخستین جشنواره فرهنگی منطقه‌ای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با عنوان «خط قرمز» در خرم‌آباد به کار خود پایان داد.

این جشنواره در ۲ رشته شعر و داستانک (داستان مینیمال) با حضور و مشارکت فعالان فرهنگی و رسانه‌ای از استان‌های لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، همدان، کرمانشاه و مرکزی برگزار شد.

سرقت، حاشیه‌نشینی، خودکشی، پیشگیری از اعتیاد، بی‌احترامی به سالمندان، تیراندازی در جشن‌ها، توزیع و استعمال مواد مخدر در مراسم ختم، تاثیرات فضای مجازی بر کودکان و خانواده از جمله موضوع ها و مضامین اثار ارسالی به جشنواره «خط قرمز» بودند.

افراد برتر نخستین جشنواره منطقه ای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با عنوان «خط قرمز» که در سالن شهید آوینی مجتمع ارشاد لرستان برگزار شد به این شرح معرفی شدند:

از ۱۱۲ اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در بخش داستانک مرضیه میرزاده و الهام بابایی چگنی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی از خرم آباد

و هدی حشمتیان از کرمانشاه به ترتیب اول تا سوم شدند.

جشنواره منطقه ای «خط قرمز» لرستان پایان یافت

همچنین در بخش شعر نیز اثری حائز رتبه های اول و دوم نشد و علیرضا حکیم نژاد از خرم آباد و زانا کردستانی به صورت مشترک به عنوان سوم رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha