مشاوران املاک متخلف در اردبیل پلمب می‌شوند

اردبیل- ایرنا- نماینده دادگستری استان در حوزه نظارت و بازرسی از مشاوران املاک اردبیل گفت: واحدهای صنفی متخلف و فاقد مجوزی که تحت عنوان مشاور املاک فعالیت می‌کنند، با برخورد قانونی روبه‌رو و پلمب خواهند شد.

به گزارش ایرنا، جواد مینوئی روز پنجشنبه در جریان بازرسی از مشاوران املاک شهرستان اردبیل بیان کرد: تعدادی از مشاوران املاک فاقد مجوز عمومی و تخصصی در جریان بازرسی‌ها شناسایی شدند و اخطار پلمب دریافت کردند که در صورت بی‌توجهی و انجام ندادن اقدام‌های لازم در مهلت تعیین شده، بر اساس مقررات صنفی با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل‌ها و کاستی‌ها مشاهده شده در جریان بازرسی‌ها شامل نداشتن مجوز، نصب نکردن تعرفه و ارائه نکردن فاکتور حق کمیسیون به مشتری است که در صورت توجه نکردن به اخطارهای قانونی اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

نماینده دادگستری استان در حوزه نظارت و بازرسی از مشاوران املاک اردبیل تصریح کرد: مسئولان اتحادیه‌های مشاوران املاک و خودرو موظف هستند که به طور مستمر به دفترهای مشاوره مراجعه کنند و از نزدیک بر عمکرد آنها نظارت داشته باشند تا در صورت مشاهده تخلف‌های احتمالی، تذکرهای لازم داده شود.

وی عنوان کرد: این بازرسی‌های تخصصی به همراه گروهی از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در استان اردبیل به منظور ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات املاک از ابتدای سال جاری انجام می‌شود و به صورت فصلی و مستمر ادامه دارد.

مینوئی، برطرف کردن مشکل‌های مردم و کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری را از دیگر هدف‌های بازرسی‌ها برشمرد و گفت: موضوع‌ها و مشکل‌های موجود در جریان بازرسی‌ها رسیدگی و در صورت مشاهده تخلفی، از طریق برگه‌های اخطاریه تذکرهای لازم داده می‌شود و نتیجه اقدام‌ها نیز به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ارسال می‌گردد.

وی در ادامه نیز از شهروندان خواست تا هر گونه تخلف در حوزه فعالیت مشاوران املاک در استان را به اتحادیه واقع در آدرس اردبیل، خیابان سی متری، ابتدای کوچه طوی گزارش کنند.

حدود ۶۰ هزار واحد صنفی در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی کشور و همجوار با جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha