۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85293036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب «خلاقیت در هنر و زندگی» اثر هنرمند کرمانشاهی منتشر شد

کرمانشاه- ایرنا- کتاب «خلاقیت در هنر و زندگی» اثر «فخرالدین دوست‌محمد» هنرمند کرمانشاهی در ۱۶۷ صفحه به قیمت ۱۲۵ هزار تومان توسط انتشارات پارینه تهران چاپ و منتشر شد.

نویسنده کتاب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کتاب مجموعه ای از یادداشت‌های بنده درباره رسیدن به نگاهی نو و جدید در زندگی و همچنین خلاقیت در هنر کاریکاتور است. در واقع این نگاه خلاق را از هنر کاریکاتور به عاریت گرفته و آن را به روابط و مسائل زندگی تعمیم داده‌ام.

«فخرالدین دوست‌محمد» با بیان اینکه تاکنون ۲ «دنیای وارونه من» و «خلاقیت در هنر و زندگی» نوشته و روانه بازار نشر کرده‌ام، افزود: کتاب «دنیای وارونه من» توسط انتشارات سوره تهران و توسط حوزه هنری استان کرمانشاه چاپ و منتشر شده و در واقع مجموعه آثار کاریکاتور بنده در طی سالیان مختلف با مضامینی از جمله اعتیاد، فقر فکری، فقر، محیط زیست و سایر بخش ها است.

وی تصریح کرد: کتاب دیگری با عنوان «نگاه خلاق، نگاهی از جنس انرژی» و مجموعه داستان های کوتاه با عنوان «بلوک ۸» که پیرامون برهه ای از زندگی خودم نیز در دست چاپ است.

در بخشی از کتاب «خلاقیت در هنر و زندگی» آمده است: یکی از موانع عمده در شکست و ناکامی افراد، وجود موانع و نیروهای بازدارنده می باشد که سرعت موفقیت افراد را با کندی مواجه می کند منجمله می توان به محیط غیر خلاق و بیمار اشاره کرد که در آن، افراد برای رسیدن به خواسته ها و عملی کردن ایده ها یشان، می بایستی راه و پروسه ای گنگ، غیر شفاف، پیچیده و دشوار را طی کنند.

در چنین محیطی، استعدادها و قابلیت ها، به ندرت و یا به کندی شناسایی، کشف و مورد توجه قرار می گیرند. در واقع فرایند رسیدن به موفقیت ها نزد افراد، بیشتر تلاش های خود جوش و شخصی می باشد نه نتیجه آموزش های محیط پیرامون. همچنین در چنین محیطی، جریان امور اموزشی و تربیتی افراد، به دست افراد غیر خلاق گردانده می شود که بیشتر باعث اتلاف فرصت های طلایی و هدر دادن هزینه ها و بودجه ها با امور حاشیه ای و فرعی می شوند.

یکی از منابع هدر دهنده وقت و هزینه افراد، سیستم بوروکراسی و کاغذبازی می باشد که افراد در جریان آن، به خاطر طولانی شدن آن، از ادامه راه و عملی کردن ایده های خلاقانه ی خود، مایوس و سرخورده می شوند. همچنین به علت نبود اهرم های تایید کننده و تشویق کننده در سیستم آموزشی و خانواده ها، استعدادها و قابلیت ها، سلایق، خلاقیت ها، نگرش و طرز فکر افراد، نادیده، بی اهمیت، ضایع، سرکوب و هدر می رود. در چنین محیطی، به خاطر عدم رشد قوه خلاقیت، هدف ها و راه های رسیدن به آنها، محدود و در نتیجه با محیطی آشفته، پر تردد، بی نظم، متراکم، پرازدحام و بی سروسامان روبه رو هستیم.

«فخرالدین دوست محمد» متولد ۱۳۵۵ شهرستان قصرشیرین؛ عکاس، تصویرگر، کاریکاتوریست دارای مدرک کارشناسی فرش ( طراحی فرش ) از دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان است.

کسب عنوان اول در اولین نمایشگاه سازمان آب وفاضلاب استان کرمانشاه با موضوع ((صرفه جویی در مصرف آب ))، سال ۱۳۷۵، کسب عنوان اول در نهمین همایش مهندسی زلزله کاشان، اسفند ۱۳۸۶، کسب عنوان اول در اولین جشنواره سراسری حدیث حیاء با موضوع عفاف وحجاب ،۱۳۹۰، کسب عنوان اول در جشنواره سراسری حجاب زینت آفرینش، استان مازندران، شهریور۱۳۹۱، کسب عنوان دوم در جشنواره سراسری کاریکاتور بوکان با موضوع قاچاق کالا و آزاد، بهمن ۱۳۹۰، کسب جایزه بهترین کارتون از بیستمین مسابقه بین المللی دائجون کره جنوبی، ۱۳۹۰، کسب عنوان دوم از پنجمین دوسالانه کاریکاتور de geuse بلژیک، مهرماه۱۳۹۲ و کسب عنوان دوم از مسابقه بین المللی جاده ابریشم چین، ۱۳۹۳ از جمله افتخارات این هنرمند کرمانشاهی است.

وی همچنین داوری اولین مسابقه استانی عکس وکاریکاتور شرکت مخابرات استان کرمانشاه، اردیبهشت ۱۳۸۴ و داور و مسئول اجرائی اولین جشنواره کاریکاتور منطقه ای با موضوع ((انرژی هسته ای و نفی نظام سلطه))، را در کارنامه کاری خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha