مزیت‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان احصا و شناسنامه‌دار شوند

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید مزیت‌های فرهنگی استان از شمال تا جنوب احصا و برای آنها بانک اطلاعاتی تشکیل و شناسنامه‌دار شوند تا مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خادمان نمونه فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان در تالار اشراق زاهدان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو این شورا برگزار شد، بیان کرد: جایگاه فرهنگ و رسالت خادمان فرهنگ از رمزگشایی تهاجم فرهنگی، توطئه علیه ما و فرهنگ اصیل تا اصلاح سبک زندگی و قدردانی و قدرشناسی از مدل و نمونه شکل گرفته است.

وی افزود: مزیت‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان از شما تا جنوب این استان باید احصا و شناسایی شوند برای آنها شناسنامه و بانک اطلاعاتی ایجاد و حمایت شوند که این مهم از دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی و سایر شوراها است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسوولیت و ماموریت شورای فرهنگ عمومی و فعالان این عرصه را راهبردی می‌دانیم و بر این باور هستیم که فرهنگ تنها وظیفه دستگاه‌های فرهنگی نیست و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید از این حوزه حمایت کرده و پیوست‌ها و بسته‌های فرهنگی متناسب با حوزه خود را تبیین و در سند مهندسی توسعه فرهنگی استان برای آن برنامه داشته باشند.

وی گفت: برای دور دوم سفر رییس جمهور نیز تیمی برای بررسی مسائل به سیستان و بلوچستان آمد که غلبه بر ضریب دغدغه‌های فرهنگی در برنامه هایشان نشان از نتیجه پیگیری مسوولان این استان در تبیین و ترسیم نقشه راه فرهنگی استان است.

شریفی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در تمامی حوزه‌ها حتی فرهنگی رو به بهبودی و توسعه است، اظهار کرد: یکی از دلایل عقب‌ماندگی استان علاوه بر تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اجرای مصوبات دهه ۸۰ که به تنبلی و بی‌توجهی دولت‌های مختلف و مسوولان برمی‌گردد، موضوع ظهور و بروز گروهک‌های تروریستی و درگیری مسائل ناامنی از سال ۸۲ به بعد است که امنیت و وحدت ملی در آن برهه آسیب دید، حس ناامنی در آن مقطع جدی شد که اینها از علل عقب‌ماندگی‌ها به شمار می‌روند.

داوری ۶۸ اثر از خادمان نمونه فرهنگ عمومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: از مهرماه سالجاری فراخوان انتخاب خادمان نمونه فرهنگ عمومی این استان برای تمام شهرها و اشخاص حقیقی و حقوقی ارسال شد که تعداد ۶۸ نفر آثارشان را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارسال کردند.

علیرضا سرگزی بیان کرد: مستندات در سه بخش مدیریت و اجرا تفکر و برنامه‌ریزی و آثار جمع آوری شد به تبع آن هفت نفر از داوران انتخاب شدند و در جلساتی آثار ۶۸ نفر را داوری کردند که در نهایت در هر ساختار سه نفر به عنوان خادم نمونه برتر انتخاب و تعدادی نیز قابل تقدیر شدند.

وی ادامه داد: از بین شوراهای فرهنگ عمومی در سیستان و بلوچستان نیز شهرستان‌های ایرانشهر، زابل و راسک به عنوان برگزیدگان شورای فرهنگی عمومی تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین آیین‌هایی این است که فعالیت سالانه افراد در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری رصد می‌شود.

آیین تجلیل از خادمان نمونه فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان با حضور سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، مدیران استانی وجمعی از اصحاب فرهنگی وهنر ،صبح امروز در محل تالار اشراق مجتمع فرهنگی وهنری زاهدان ،برگزار شد.
بر اساس رای هیات داوران این رویداد ، برگزیدگان در محور مدیریت واجرا، سلطانعلی فاتح جهانتیغ ،ابوالفضل احمد زاده وهادی دانش زایی به عنوان برگزیده وسهیلا صفرزایی ،حمیده یعقوبی وحسن سلمانی شایسته تقدیر اعلام شد.
گفتنی است ،در محور آثار،سعید محمد شه بخش ،یاسین قاسمی وحامد غلامی به عنوان برگزیده وحبیب الله قادر آتشگه شایسته تقدیر معرفی شدند.
شایان ذکر است در محور تفکر وبرنامه ریزی ، عبدالحکیم بهار ، ملک دینار شجره ومحبوبه نیک نظر به عنوان خادمان برگزیده و محمد اصغر امیری و زهرا جهانتیغ شایسته تقدیر شناخته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha