رییس سازمان مدیریت استان: حوزه حمل و نقل، سکوی توسعه یزد باشد

یزد- ایرنا - رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان یزد با تاکید بر اینکه حوزه حمل و نقل از مزیت‌های قطعی، حتمی و تاریخی استان یزد است گفت: تاکنون آنچنان که باید به این حوزه توجه نشده و نیاز است ضمن تکمیل زنجیره آن، تبدیل به فرصتی طلایی برای پیشرفت هرچه بیشتر استان شود.

به گزارش ایرنا: مجید دهقانی‌زاده" روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: در واقع یکی از پایه‌های اساسی شکل‌گیری کانون‌های جمعیتی همچون یزد، حوزه حمل و نقل است.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم بازرگانی به عنوان فعالیت پر رونق و از دیگر مزیت‌های استان تلقی شود باید حمل و نقل به مفهوم واقعی کارکرد خودش را داشته باشد.

به گفته دهقانی‌زاده، لازمه این مهم حفظ و تقویت حمل و نقل در استان بوده که باید هم‌زمان با تحولات روز، موضوعات این حوزه را پیش برد.

وی با ابراز تاسف از اینکه آنچنان که باید و شاید در طی سال‌های گذشته به حوزه حمل و نقل استان توجه لازم نشده است گفت: ممکن است در آینده نه چندان دور بسیاری از ظرفیت‌های اساسی که می‌توانستیم در این حوزه داشته باشیم را از دست بدهیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به اینکه حمل و نقل استان متاثر از حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی است، تصریح کرد: می‌توانیم برای رشد و توسعه بیشتر استان در این حوزه به عنوان یک استان پس‌کرانه از ظرفیت ساحل نیز استفاده کنیم.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه در برنامه تحولی یزدِ نوین موضوع حمل و نقل و انبارداری(لجستیک) استان پیش‌بینی شده است، افزود: این موضوع به صراحت و جدیت در دستور کار استان قرار گرفته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی و همکاری متقابل همه عناصر موثر در این حوزه بتوانیم این مزیت را تکمیل و تبدیل به فرصتی طلایی برای پیشرفت هرچه بیشتر استان یزد کنیم.

استان یزد به لحاظ برخورداری از جاده‌های مواصلاتی از استان‌های مهم در سطح کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha