چهره ماندگار پزشکی: عشق و هدف لازمه کار تعلیم و تربیت است

بیرجند - ایرنا - پدر علم سم‌شناسی ایران گفت: بدون عشق نمی‌توان در وادی تعلیم و تربیت قدم نهاد و اگر ۲ عامل عشق و هدف در کار معلم تبلور یابد، هرگز از فرآیند تعلیم و تربیت خسته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر مهدی بلالی مود روز پنجشنبه در همایش بزرگ نومعلمان تمدن‌ساز انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: برخورداری از ۲ عامل مهم عشق و هدف لازمه موفقیت کار معلمی، شرط تداوم و استقامت در فرآیند یاددهی و یادگیری است.

وی تبلور علم در گفتار و رفتار را لازمه تاثیرگذاری معلم بر دانش آموز دانست و گفت: براساس این تعریف، معلمی پر افتخارترین و مقدس ترین شغل در میان تمامی حِرَف به شمار می‌رود.

چهره ماندگار پزشکی با اشاره به جوایز ملی و بین المللی که تاکنون کسب کرده و انتشار بیش از ۲۰۰ مقاله و کتاب با عناوین مختلف تصریح کرد: به هیچ یک از این تالیفات و کتاب‌ها افتخار نمی‌کنم بلکه افتخارم به دانشجویان مومن، متعهد و دانشمندی است که امروز در وادی پزشکی و علم سم‌شناسی، گوی سبقت را از من ربوده‌اند.

وی نومعلمان را به تلاش و کوشش توصیه کرد و افزود: معلمی را با عشق فرا گرفتم و شما نومعلمان هم با عشق و علاقه در رشته‌ای که تخصص دارید، دانش آموزان را تشویق به یادگیری کنید زیرا این گونه تاثیرگذاری بیشتری دارد.

بلالی مود گفت: اکنون که به این حرفه مقدس پا گذاشته‌اید خوب مطالعه کنید و رشته‌ای که تدریس می‌کنید را دقیق و درست بیاموزید و با عشق آموزش دهید.

وی افزود: پرورش نیروی تفکر و اندیشه، حس مسئولیت اجتماعی، نیروی ایمان و تعبد، حس زیباگرایی و انبساط روحی، نیروی اراده و بهره‌گیری از اختیار و پرورش جسم از مهمترین ابعاد آموزش و پرورش اسلامی به شمار می‌رود.

پروفسور مهدی بلالی مود (زاده ۱۵ شهریور ۱۳۲۱ - مود خراسان جنوبی) پدر علم سم‌شناسی ایران، عضو آکادمی علوم جهان، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عضو فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، پزشک نمونه و پژوهشگر برگزیده کشوری است که دوران دفاع مقدس با وجود سکونت در خارج کشور به همراه خانواده به ایران بازگشت.

وی خدمات شایان توجهی در زمینه درمان جانبازان شیمیایی و توسعه علم سم‌شناسی در داخل کشور داشته است به همین منظور آیین گرامیداشت هفته کتاب و معرفی مستند روایی از مود تا لاهه با حضور دکتر بلالی مود در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

بیش از ۹۴۰ نومعلم خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری قدم به وادی تعلیم و تربیت گذاشتند که امروز در این همایش از ۳۰ نومعلم برتر علمی و فرهنگی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha