معاون رئیس جمهور: اصفهانی‌ها، نقش بزرگی در ایجاد تمدن ایران اسلامی داشته‌اند

اصفهان - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت که مردم اصفهان، نقش بزرگی در ایجاد تمدن ایران اسلامی داشته و پیشتاز تمدنی این سرزمین هستند.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالروز حماسه و ایثار استان اصفهان که در گلزار شهدای شهر اصفهان برگزار شد، با اشاره به تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در یک روز (۲۵ آبان) اظهار کرد: مردم اصفهان در روز ۲۵ آبان ۱۳۶۱ تکه‌های جان و پاره تَن خود را بدرقه کردند، اما ذره‌ای سستی، اندوه و غم در چهره مردم آن زمان دیده نشد و این امر را در عمل هم نشان دادند.
وی افزود: مردم اصفهان پس از تشییع شهدا مجدد به جبهه اعزام داشتند و این شهر فرهنگی تمدن ساز نماد بزرگ صبر و شکیبایی است؛ زیرا در مقابل فشار دشمنان خدا، هجوم فرهنگی، نرساندن ابزار و ادوات جبهه به سبب ایمان در راه انقلاب اسلامی، امامت و ولایت پایداری کردند.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: نمونه این شور، شعور و صبوری را در مردم مصیبت زده غزه و فلسطین شاهد هستیم.
وی ادامه داد: غزه جلوه‌ و قطعه‌ای از جان جهان اسلام است که توسط امرای جهان اسلام فراموش شده است و نه تنها در محاصره زمینی که در محاصره هوایی و دریایی هم قرار دارد.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: در این شرایط مردم بی دفاع غَزه حتی دسترسی به غذا و دارو هم ندارند و از راه دریایی نیز نمی‌توان به آن‌ها امداد رسانی کرد و پدران و مادران در مقابل چشمان کودکان و فرزندان در آغوش پدر و مادر شهید می‌شوند، اما فقط یک کلمه از آنها می‌شنویم؛ حسبی الله و نعم الوکیل.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این امر نتیجه یک جهان‌بینی عمیق است که شهادت در راه خدا را سعادت ابدی می‌داند و مردم فلسطین و غزه پیروز هستند و خواهند شد.
وی تاکید کرد: پیروزی در ظاهر امر نیست و دشمنان اهل بیت (ع) در طول تاریخ بر حسب ظاهر مسلط بر اهل بیت (ع) بودند اما مشاهده می‌کنید که کدام افکار در زباله‌دان تاریخ است و کدام پیروزند.
قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: این عظمت قلوب همه عالم را به تکان وا داشته و این سنت حق الهی و تطبیق میثاق خداوند است که حق در مقابل باطل پیروز است.
وی گفت: در این اوضاع یک کشور جرات دارد تمام قد با پشتوانه مردمی از فلسطینیان شجاعانه دفاع کند و تمام قد پشت این مردم بی‌دفاع باشد و آن ایران است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: کشور ایران حاضر است برای این موضوع هزینه اقتصادی و سیاسی بدهد و امیداوریم این وعده طوری محقق شود که حکومت‌های مردمی و ضد سلطه مردم خود را از سلطه نجات دهند.

وی یادآور شد: مردم اصفهان به گردن ملت ایران حق بزرگی دارند و نقش مهمی در ایجاد تمدن ایران اسلامی و پیشتازی تمدنی این سرزمین داشته‌اند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان نیز در این آیین با اشاره به تشییع شهدای ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در اصفهان گفت: نه تنها در روز حماسه و ایثار اصفهان که یک روز قبل از خاکسپاری ۳۷۰ شهید در تمام محلات و کوچه‌های اصفهان ولوله‌ای به پا شده بود.

سردار مجتبی فدا افزود: ما چنین حماسه‌ای را همانند اصفهان در هیچ کجای کشور شاهد نبودیم؛ مگر در غزه که اکنون همان حماسه تکرار شده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان تصریح کرد: در آن زمان مردم خانه‌های خود را خالی و در اختیار دفن شهدا قرار دادند و اولین شهید اذان ظهر و آخرین مغرب به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: امروز اگر شاهد وحشیگیری آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیست هستیم باید این نوید را بدهیم که این راه مقاومت و ایستادگی مردم غزه ادامه حرکت عملیات عاشورا، محرم، حماسه روز ۲۵ آبان و راه شهید قاسم سلیمانی است. 

به گزارش ایرنا؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز برای شرکت در آیین ساخت یک پروژه بزرگ درمانی در قالب بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی و همچنین افتتاح پروژه عمرانی تقاطع غیر همسطح در منطقه ۱۴ اصفهان در سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان به این استان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha