استاندار: گلستان در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: بر پایه تحلیل‌ و شاخص‌های اعلامی مرکز آمار ایران، این استان با حمایت‌های دولت سیزدهم در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر پنجشنبه در آیین تجلیل و قدردانی از خادمان عرصه کتاب گلستان اظهار کرد: افزایش اعتبارهای بخش‌های مختلف از جمله عمرانی و اشتغالزایی در قالب تسهیلات مشاغل خانگی سبب کاهش نرخ بیکاری در این استان شده است.

وی بیان کرد: تمام اقدام‌های دولت سیزدهم منجر به بهبود شاخص‌های مختلف از جمله اقتصادی شده است.

او اظهار کرد: رفع گره ۱۸ ساله مجتمع پتروشیمی گلستان یکی از بن‌بست شکنی دولت سیزدهم در این استان است که با آغاز ساخت این مجتمع ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان انجام خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: افزایش چهار برابری اعتبارات تملک دارایی، کاهش طرح‌های نیمه تمام از هزار و ۳۰۰ به ۸۰۰ طرح، رشد اقتصادی از منفی سه به مثبت سه، رشد ۷.۹ درصدی صنعت، افزایش سرانه درآمد از ۴۷ به ۵۰ درصد و افزایش درآمد ناخالص به هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از دیگر خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

زنگانه افزود: با توجه به در پیش بودن سفر دور دوم رییس جمهور به گلستان باید به منظور جبران خسارات وارده به کتابخانه‌های استان ناشی از سیلاب و بارندگی‌های اخیر و قبل آن، طرح جامعه‌ای را تهیه، تدوین و ارایه کرد.

وی ادامه داد: موضوع کتاب و کتابخوانی حایز اهمیت و ارزش است و باید همه ابعاد تاثیرگذاری آن مورد توجه قرار بگیرد.

گلستان در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد

وی اضافه کرد: از فرصت سفرهای استانی دولت، باید برای رفع چالش‌ها و مشکلات استفاده کنیم.

زنگانه افزود: عقب‌ماندگی فرهنگی و اجتماعی در واقع زمینه‌ساز عقب‌ماندگی موضوعات مختلف دیگر خواهد بود و هر اعتباری در این بخش نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه است.

وی به اجرای طرح پرورش اوان کودکی در قالب پروژه پاک در گلستان اشاره کرد و ادامه داد: سنین کودکی، زمان طلایی برای فراگیری در کودکان است، که اجرای این پروژه در قالب همین مساله زمان طلایی یادگیری است.

وی اضافه کرد: این طرح انواع مهارت‌ها را در کودکان به روش غیرمستقیم فراهم می‌کند و در سفر رییس جمهور به گلستان این طرح رونمایی می‌شود.

پنج شهرستان گلستان‌ بدون کتابخانه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان هم در این مراسم گفت: پنج شهرستان این استان، هیچ کتابخانه‌ای ندارند و در چهار شهرستان هم ملک‌های کتابخانه‌های استان، استیجاری است.

آخوند عبدالحی میرزاعلی اظهار کرد: این استان ۷۷ باب کتابخانه دارد که ۶۳ باب آن نهادی، ۱۳ باب مشارکتی و یک باب هم مستقل است.

گلستان در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد

وی بیان کرد: ۵۴ هزار نفر با عضویت در کتابخانه‌های استان، از ۸۰۰ هزار جلد نسخه کتاب موجود استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب همچون تعلیم و تربیت از تولد تا وفات در طول سال همراه هر انسانی است و نباید مختص هفته و روزی خاص باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان‌ گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پویا و بانشاط داشته باشیم باید با کتاب مانوس شویم.

میرزاعلی ادامه داد: جامعه‌ای که برای کتاب، کتابخوانی و کتابخانه ارزش و اهمیت قایل شود، در همه ابعاد و زمینه‌ها پیشرفت خواهد کرد.

وی افزود: هر چند دنیا در حال پیشرفت و توسعه است، برای عقب نماندن از قافله پیشرفت باید خود را با مطالعه به روز کرد.

سرپرست مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این مراسم گفت: توجه به حوزه کودک و نوجوان و نیز توجه ویژه به سناد هفته کتاب با رویکرد اجرای برنامه‌ها در همه ایام سال، محورهای کاری این اداره کل است.

گلستان در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد

الهام متین اضافه کرد: تلاش در جهت توزیع عدالت فرهنگی با اولویت توجه به مناطق آسیب‌پذیر، از دیگر اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان است.

وی افزود: تلاش داریم تا پس از سال‌ها، نمایشگاه سراسری بزرگ کتاب را تا پیش از پایان سال جاری در این استان برگزار کنیم.

در این مراسم از فعالین حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابداری، نویسندگی، چاپ و نشر، فروشندگی و سایر بخش‌های وابسته تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha