۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85293861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بیرجند: وقایع غزه جامعه بشری را بیدارتر کرد

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: وقایع غزه، وضعیت کودکان مظلوم و بی گناه و خون‌های به ناحق ریخته، جامعه بشری را از قبل بیدارتر کرده و این پرده آخر نبرد کفر و اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد افزود: در بیش از ۱۰۰ کشور افرادی که اسرائیل را پذیرفته و با این غده سرطانی کنار آمده بودند یا به عنوان یک مساله قومی به آن نگاه می‌کردند امروز به برکت این خون‌ها بیدار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دنیا روزهای پر غم و غصه‌ای را پشت سر می‌گذارد اظهار داشت: بیش از پیش دل‌های انسان‌های مومن و موحد سراسر غم و اندوه است، البته هر کسی که توانسته انسانیت را در خود زنده نگه دارد، غم در دل او نفوذ کرده است.

خطیب جمعه بیرجند یادآور شد: این روزها شاهد فجایع بشری و انسانی هستیم و پاسخ همیشگی خداوند متعال این بوده که وقتی نسخه اصلی کنار رفت و مردم نسبت به آن در جهل قرار گرفتند لذا اولیای الهی و راهنمایان انسان تکذیب، اسیر و زندانی شدند و قاعده کار این است که اشرار مسلح خواهند شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: برترین معروف، حاکمیت الهی است و ولی خدا باید به عنوان اصیل ترین مساله شناخته شود اما در طول تاریخ چنین نشد لذا نظام استبدادی امروز غربی، اروپایی و صهیونیسم بین الملل نتیجه بی توجهی تاریخی بشر به اولیای الهی است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی عنوان کرد: در طول تاریخ وقتی بشر به خواب رفت این نسل کشی‌ها و قتل جنون آمیز زن و کودک اتفاق افتاد اما اولیای الهی ساکت نبودند.

وی با اشاره به اینکه سید و سالار شهیدان امروز به خوبی در عالم شناخته می‌شود گفت: برنامه خداوند، حاکمیت الهی و جهانی است لذا خون مبارک امام حسین (ع) با آن وضعیت دردناک ریخته شد اما نتیجه داد و بعد از او، زینب کبری (س) و دیگر امامان راه خدا را ادامه دادند و امروز بشر بر سر سفره آن مجاهدت‌ها و خون‌ها نشسته است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: وقایع غزه و فلسطین و سایر نقاط اسلامی که تحت الشعاع این جنایت بزرگ قرار گرفته به رغم مظلومیت‌های موجود پای گذاشتن عملی در مسیر هیات منه الذله حسین بن علی (ع) بوده که نتیجه داده است.

وی با بیان اینکه امروز دموکراسی و آزادی در غزه تفسیر و حقوق بشر نشان داده می‌شود گفت: شعار فریبنده زن، زندگی و آزادی در لابه‌لای بتن‌ها تفسیر می‌شود لذا امروز کودکان، مادران و پیران غزه برملا کننده بزرگترین و تاریخی ترین دروغ‌های عالم هستند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: امروز بر جوامع بشری واضح شده جریان استکباری لیاقت اداره دنیا را نداشته که بزرگترین ثمره مقاومت و حمایت از حامیان این جریان بزرگ است.

وی افزود: امروز باید ملت‌ها آماده شوند تا جریان صهیونیسم بین الملل و لیبرال دموکراسی غربی به زباله دان تاریخ برود؛ با شعار یا به واسطه فشارهای اقتصادی و اجتماعی و اگر نشد با سیلی و مشت، پس به اذن الهی تحت هدایت رهبران الهی باید بروند زیرا روزهای آخرشان نزدیک شده است.

خطیب جمعه بیرجند گفت: در رسیدن به اوج قله پیروزی بشریت با حاکمیت اسلام، اینها مکار هستند و در همان لحظات آخر می‌توانند مکر بزرگ کنند، کمر علی بن ابی طالب (ع) هم با این مکرهای بزرگ شکست و مردم را از ائمه دور کرد.

وی افزود: امروز حرف از مذاکره‌های فریبنده برای دشمنی که به مرحله آخر رسیده و جنون آمیز اقدام می‌کند همچون قرآن سر نیزه کردن جریان صفین است که جریانات اسلامی باید نسبت به آن هوشیار باشند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: قرآن آنها (دشمنان) را معرفی کرده که به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و در سازمان‌های بین المللی و کمیته‌های مختلفی که خودشان برای منافع خود تشکیل داده‌اند به این جریان رای داده می‌شود اما باز برای صدمین بار زیر آن می‌زنند که حکایت از تصدیق بزرگ الهی دارد.

وی تاکید کرد: دنیا نباید فریب بخورد و مسلمین و مردم غزه با حمایت‌های همه ملت‌ها باید آماده پیروزی بزرگ اسلام شوند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تصویر شفاف غزه نشان‌ می‌دهد که رژیم صهیونیستی باید از بین برود، گفت: همواره از خداوند باید بخواهیم که راه راست و سرشار از نعمت را به ما نشان دهد اما امروز بشر به نتیجه‌ای نرسیده چون با عمق جان صراط مستقیم را نشناخته و خود را در دامن ضالین یا تحت غضب الهی قرار داده ولی باید بشریت به حقیقت نسخه واقعی‌اش برگردد.

وی اضافه کرد: نسخه الهی این است که همه مظلومان عالم و در رأس آن پیامبر (ص) و اولیای الهی بر بشر حکومت و آنان را هدایت کنند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه ائمه اطهار برای امامت بشر آمده‌اند و حکومت الهی به دست بشریت رقم می‌خورد گفت: حال خوش و آرامش بشریت در گرو برپایی حاکمیت الهی است و باید آمادگی داشته باشیم لذا شرط آنان تبعیت محض از ولایت است.

وی تصریح کرد: فرهنگ انتظار و تبعیت از ولایت ضروری‌ترین مساله آمادگی برای ظهور حضرت حجت (عج) است که باید آن را تمرین کنیم.

خطیب جمعه بیرجند با گرامیداشت هفته بسیج افزود: تبعیت از ولایت یعنی فرهنگ بسیج و باید آن را در دنیا توسعه و گسترش دهیم، لذا امروز همه باید از فرهنگ بسیج مراقبت کنیم و عیارش را بالا ببریم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب، بسیج و مولفه‌های تشکیل‌ دهنده آن را سه عنصر بصیرت، اخلاص و عمل به‌هنگام و به‌اندازه عنوان کردند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی همچنین با اشاره به استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور در سفرهای استانی افزود: حرکت خدمت‌رسانی دولت سیزدهم و رئیس جمهور دلیلی بر اهمیت انتخاب درست است و در انتخابات پیش‌رو نیز باید به دنبال انتخاب اصلح باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha