۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۵۹
کد خبر: 85294143
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس جامعه مدرسین: دستاوردهای دولت سیزدهم نشان دهنده عزت ملی است 

قم - ایرنا - رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اقدام‌های دولت سیزدهم را نشان دهنده عزت ملی عنوان کرد و گفت: می‌دانیم این دولت در چه وضعیتی برای اداره امور کشور مستقر شد، شرایط سختی در کشور حاکم بود که دولت مردمی توانست با رمز «همت، تلاش و تدبیر» آن روزها را با موفقیت پشت سر گذارد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با وزیر نفت اظهار کرد: اقدام هایی که دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر در حوزه صنعت نفت انجام داده قابل قبول است و در جامعه ایجاد امید می‌کند.

وی ادامه داد: انقلاب ما یک نعمت بزرگ الهی بود و تا به امروز هیچ کدام از ما نتوانسته‌ایم جایگاه اصلی و حق انقلاب را ادا کنیم، در تاریخ این کشور روزهایی وجود داشته که در بسیاری از مسائل توانایی حل مشکلات در داخل کشور مهیا نبوده و به همین دلیل کشور وابسته به دیگران بوده است.

وی تصریح کرد: تمام حیات و هستی ما در اختیار تصمیم‌گیری دیگران بود، سران کشورها در پایتخت ایران برای آینده کشورمان جلسه تشکیل می‌دادند بدون اینکه رئیس ممکلت از آن مطلع باشد. به لطف خدا همه این مسائل و معضلات به برکت رهنمودهای معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و همراهی بزرگان دینی و مردم حل شد.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: روزگاری به مردم ما تلقین کرده بودند که این نفت به عنوان مایعی بدبو بدرد شما نمی‌خورد و نیازی به آن ندارید، دشمن تلاش کرد تا صنعت نفت کشورمان را بدست بگیرد، اما با بیداری مردم و بزرگان این اتفاق رخ نداد و کشور در مساله صنعت نفت به استقلال رسید.

وی بیان کرد: تلاش‌هایی که شما و همکارانتان در صنعت نفت در دولت سیزدهم انجام داده‌اید، باعث شده فضایی آرام در کشور ایجاد شود، افتتاح فازهای مختلف میادین نفت و گاز در کشور که یکی پس از دیگری درحال انجام است باعث شده جوانه امید در دل مردم زنده شود و احساس کنند که مسوولان برای توسعه کشور شبانه روز در تلاش هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ایجاد پالایشگاه فرا سرزمینی ابتکار بسیار خوبی بود که انجام شد، این ابتکارها و تدابیر سد راهی شد برای کارهایی که دشمنان علیه کشور ما انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: ساخت مدرسه، راه، بیمارستان، محرومیت‌زدایی و غیره بخش مهمی از اقدام های انجام شده این وزارتخانه است که طی این ۲ سال اخیر صورت گرفته، از وزیر نفت تقاضا داریم که در کنار مدیریت امور کشور بیش از گذشته نسبت به بخش مسئولیت‌های اجتماعی توجه کنند.

بهره‌برداری از ۲۸ میلیارد دلار پروژه در حوزه نفت و گاز به همت دولت سیزدهم

وزیر نفت نیز در این دیدار اظهار داشت: دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز ظرف ۲ سال اخیر اقدام ها و دستاوردهای بزرگی را کسب کرده است، باتوجه به عدم سرمایه‌گذاری دولت‌های قبلی در حوزه نفت متاسفانه کشور با مشکلاتی مواجه شده بود که دولت مردمی به لطف خدا، تلاش شبانه روزی و با روحیه جهادی توانست مشکلات را رفع کند، دولت سیزدهم تمام توان خود را به کار گرفت تا بتواند تحریم‌های حوزه نفتی را خنثی سازد.

جواد اوجی افزود: دشمنان ما ظرف این سال‌ها تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند از درآمدزایی ارزی ایران جلوگیری کنند، اما با استقرار دولت آیت‌الله رئیسی و توجه به رویکرد دیپلماسی مثبت همه نقشه‌ها و اقدام های دشمن بهم ریخت و دولت با دپیلماسی عزت‌مندانه اهداف خود را دنبال کرد.

وی ادامه داد: اتفاق ها و اقدام های بزرگی به همت دولت مردمی رقم خورد، برای مثال در حوزه تولید نفت بعد از استقرار دولت سیزدهم کار را با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه شروع کردیم اما امروز این آمار به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است، در بحث تولید گاز نیز نسبت به شروع دولت امروز ما تولید ۵۰ میلیون متر مکعب گاز را در کشور داریم.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه نفت و گاز از اهداف اصلی دولت سیزدهم است، گفت: در این حوزه پروژه‌هایی نیمه تمامی وجود داشت که دولت در راستای افزایش تولید تکمیل آن‌ها را در دستور کار قرار داد، طی مدت زمان ۲ ساله بیش از ۲۸ میلیارد دلار پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

اوجی بیان کرد: یکی از آن پروژه‌ها پروژه یاسوج بود که بیش از ۲ دهه معطل و نیمه تمام مانده بود، اما دولت سیزدهم با ابتکار خود توانست این پروژه مهم را به بهره‌برداری برساند، بهره‌برداری از این پروژها باعث افزایش تولید در کشور شده است.

وزیر نفت امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و عما دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha