۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85294393
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کودکان کرمانی قطره قطره نیل شدند

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85294393
کودکان کرمانی قطره قطره نیل شدند

کرمان - ایرنا - کودکان و دانش آموزان کرمان، زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در کناریکدیگر به همراه والدین و سایر اقشار مردمی در جریان راهپیمایی حمایت از غزه، قطره قطره نیل شدند و خروشیدند تا ضمن محکومیت جنایات فرعون زمان، اسرائیل غاصب صدای کودکان فلسطینی باشند.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر امروز(شنبه) کودکان کرمانی به همراه خانواده هایشان، در حمایت از کودکان غزه در روز جهانی کودک به منظور اعلام انزجار از اسرائیل و کودک کشی هایش، خروشان شرکت کرده اند و علیه رژیم صهیونیستی، در مسیر چهارراه کاظمی تا میدان عاشورای شهر کرمان شعارهایی سر دادند.

قدم های کوچک اما استوار این راهپیمایان چشم هرکسی را خیره می کند؛ تعجبی هم ندارد، این خاک، این قدم ها را می شناسد، اینها همان هایی هستند که سالیانی قبل پدرها و برادرهایشان در کودکی و نوجوانی رفتند تا این سرزمین سرفراز بماند.

کودکان کرمانی قطره قطره نیل شدند
جلوه ای از راهپیمایی حمایت از غزه در کرمان

بر پیشانی این راهپیمایان، همچون بزرگترهایشان سربندهایی با جملاتی چون "نصر من الله و فتح قریب"، "یا حسین (ع)"، "یازهرا"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ برآمریکا" بسته اند و در دست هایشان پلاکارد هایی با مضامین "اسراییل کودک کش نقش بسته است.

یکی در بغل مادر، در همراهی با والدینش مرگ بر اسرائیل می گوید، دیگری در کالسکه خانواده را همراهی می کند؛ آن طرف تر دانش آموزی است که سربند به پیشانی شعار می دهد و آن یکی پرچمی که زورش هم نمی رسد آن را محکم نگه دارد، در دست گرفته است.

کودکان کرمانی قطره قطره نیل شدند

به کودکشی در غزه خاتمه دهید

محمدمهدی دانش آموزی که با ویلچر در راهپیمایی جهانی کودکان در حمایت از کودکان غزه در روز جهانی کودک در کرمان شرکت کرده است، از کودک کشی در غزه ناراحت است و دلش می خواهد همه کودکان در صلح و آرامش و در کنار پدر و مادرشان زندگی کنند.

وی که حدود ۱۲ سال سن دارد دلیل آمدنش را به راهپیمایی اعلام انزجار از کودک کشی اسرائیل اعلام کرد و افزود: دلم می خواهد می توانستم به غزه بروم با اسرائیل بجنگم تا اینهمه کودک بیگناه شهید یا بی خانمان نشوند.

غزه شده کرب و بلا، مهدی بیا مهدی بیا

قاسم دست در دست پدرش در بین جمعیت ایستاده است؛ پدر می گوید متولد سالی است که سپهبد شهیدمان (سردار سلیمانی) را از دست دادیم و به عشق سردار دل ها نامش را قاسم نهادیم.

وی بعد از هر تکرار پدر با مشتی گره کرده و سربند یا زهرا (س) می گوید، "غزه شده کرب و بلا، مهدی بیا مهدی بیا".

او نیز از شهادت کودکان غزه ناراحت است و دلش می خواهد همه کودکان در کنار پدر و مادرشان در آرامش زندگی کنند.

کودکان کرمانی قطره قطره نیل شدند

اگر رهبرم فرمان دهد به غزه می روم

حسین که سربند یا مهدی (عج) بر پیشانی، پلاکارد مرگ بر اسرائیل را در دست و حدود ۱۳ سال سن دارد می گوید: اگر رهبرم فرمان دهد برای جنگ با اسرائیل به غزه می روم؛ او که اشک هایش را با آستینش پاک می کند می افزاید: هیچ کس حق ندارد با انسان های بی‌گناه اینگونه رفتار کند.

وی با اشاره به اینکه امروز روز جهانی کودک نام دارد گفت: هر سال این روز برایم زیبا بود، پدر و مادرم هم سعی می کردند در این روز به من کادو بدهند یا کاری می کردند تا در این روز به من خوش بگذرد اما امسال نمی توانم این روز را خوشحال باشم زیرا صدها کودک غزه زیر گلوله های اسرائیل جان می دهند.

صرف نظر از جلوه های حضور کودکان در راهپیمایی ضدصهیونیستی شهر کرمان، حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان و نیروهای مسلح نیز در این مناسبت ویژگی های خاص خود را دارد؛ امروز در دیگر شهرهای استان نیز این راهپیمایی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha