فاز دوم ایمن سازی گود برج میلاد انجام شد

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پایان فاز دوم عملیات ایمن سازی گود برج میلاد خبر داد و گفت: این گود پُرخطر بطور کامل ایمن سازی شد.

هادی حق بین روز شنبه در حاشیه اجرای این عملیات به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: همزمان با هشتاد و دومین شنبه امید و افتخار در مراسمی ایمن‌سازی گود فاز دوم برج میلاد و مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای ۶ پل سواره‌رو انجام شد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی پایدارسازی دایمی گود فاز دوم برج میلاد از ابتدای تیرماه سال گذشته آغاز و ظرف مدت ۱۶ ماه به پایان رسیده است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در این طرح ۱۱۱ حلقه شمع به عمق متوسط ۲۵ متر همچنین سه هزار و ۵۰۰ تن آرماتور، ۲۴ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و ۲۳۴ عدد دیوار حائل بتن مسلح، اجرا شد.

به گفته وی، عملیات احداث سازه‌ای که ضمن افزایش ایمنی و پایدارسازی دائمی گود بمنظور استفاده به‌عنوان بخش‌های پشتیبانی و پارکینگ در طرح سازه اصلی مجاور مرکز همایش‌های بین‌المللی میلاد کاربرد خواهد داشت، در پنج طبقه با زیربنای ۱۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع و با سازه بتن‌آرمه، سقف دال بتنی و دیوارهای برشی، به پایان رسید.

حق بین اضافه کرد: ایمن سازی گود برج میلاد از اقدامات بسیار شاخص و جهادی مدیریت شهری جدید بود که با تدابیر هوشمندانه شورا و شهرداری تهران انجام شد.

تهدید گود برج میلاد بطور کامل برطرف شد

شهردار منطقه ۲ در مراسم ایمن سازی گود برج میلاد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تهدید گود برج میلاد ۱۰۰ درصد رفع شد و ما تلاش داریم یک مجموعه فاخر در عرصه این گود ساخته شود.

مهدی صالحی افزود: امروز تهدید برج میلاد رفع شده و با تدابیر اتخاذ شده این تهدید تبدیل به فرصت خواهد شد.

وی ادامه داد:طرح موسوم به گود برج میلاد طرحی است که جنب سالن همایش‌های برج میلاد از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ کلید خورد و در این محل قرار بود یک هتل و یک ساختمان اداری احداث شود و طرحی در قالب پروژه دوقلو برای این مجموعه تعریف شده بود.

شهردار منطقه ۲ اضافه کرد: متاسفانه ادامه این طرح در آن زمان که با مشارکت یکی از نهادها بود با مشکلاتی در اجرا روبرو شد البته شورای عالی شهرسازی نیز در آن مقطع اجرای این طرح را تایید نکرد و این پروژه رها شد.

وی در خصوص ظرفیت پارکینگ در این طرح نیز گفت: بنابر اعلام معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران این پارکینگ ظرفیت پذیرش ۴۰۰ خودرو را دارد ضمن اینکه هزینه این طرح ۲ هزار میلیارد ریالشده است.

جانشین فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا نیز در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران پتانسیل‌های بالقوه و بالفعلی دارد که به واسطه سو مدیربت‌های برخی از مدیران این پتانسیل‌ها درست به کار گرفته نمی‌شود.

به گفته سردار اکبری، طرح‌هایی که در سطح تهران برای رفاه مردم و برای آبروی جمهوری اسلامی در حال اجراست سال‌ها روی زمین می‌ماند و این طرح نیز حدود ۶ تا ۷ ماه زودتر از زمان‌ موعود به سرانجام رسید.

۱۷ تقاطع در تهران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ با رفع معارضین ساخت یال غربی بزرگراه یادگار امام(ره) سرعت می‌گیرد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز از افتتاح ۱۷ تقاطع در تهران تا پایان سال جاری خبر داد.

هادی حق‌بین با اشاره به دیگر طرح های معاونت فنی و عمرانی گفت: اجرای بزرگراه‌ها و کندروهای شمالی جنوبی جزو طرح مهم ما است به طول چهار کیلومتر که امسال تکمیل خواهد شد همچنین ۱۷ تقاطع امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی، در بخش آب‌های سطحی ۲ طرح در غرب تهران داریم یکی از طرح‌های مهم سه ماه آینده پارکینگ مبنایی در منطقه ۱۵ به ظرفیت ۴۵۰ خودرو و دیگر طرح مهم گذار نواب تندگویان است که معارضین جدی تاسیساتی آن برطرف شده و بخش جزیی آن باقی مانده که این طرح در سه فاز تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: معارضین نهادی شاخه غربی یادگار برطرف شده و معارضین بخش‌های جزیی در داخل مجموعه در شرف تحویل است و اگر بخش اندک معارضین برطرف شود ساخت آن سرعت می‌گیرد.

معاون شهردار تهران افزود: یکی دیکر از طرح‌های اثرگذار پل راهگشایی است که در میدان فتح ظرف ۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد که ابعاد آن گسترده است البته مسایل پیرامونی تونل متوسلیان نیز در حال مطالعه است که شروع طرح در امسال است.

وی با بیان اینکه جلسات اجرای این طرح در حال انجام است، ادامه داد: پیمانکار به محض تحویل زمین کار را از بخش زمینی می‌تواند با تجهیز کارگاه شروع کند.

حق‌بین با اشاره به ایمن سازی گود برج میلاد نیز گفت: امروز بعد از ۱۶ ماه تلاش مجموعه معاونت فنی و عمران طرح بسیار مهم شهری به نتیجه رسید.

وی اضافه کرد: این گود جزو بزرگترین گودهای تهران است با ابعاد ۴.۳ دهم هکتار با سازه بتنی و زیر بنای حدود ۱۹ هزار مترمربع که پایدار سازی شد که بنا داریم منابعی که در نظر می‌گیریم در آینده مورد استفاده قرار گیرد بنابراین طرح جامع این طرح قرار است به ‌مجموعه قبلی الحاق شود و به عنوان مجموعه پشتیبانی و پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

حق‌بین با بیان اینکه حدود ‌سه هزار میلیارد ریال هزینه فاز اول این طرح است، یادآور شد: طبق گفته معاون شهرسازی شهردار تهران در حال بررسی این طرح در کمیسیون است و قطعا فاز دوم این طرح به جهت ابعاد گسترده با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha