۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85294727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«مانور دیپلماتیک» تل‌آویو  بر ورود ۲ تانکر سوخت به غزه!

تهران- ایرنا- یک دیپلمات صهیونیست هدف از صدور مجوز ورود روزانه ۲ تانکر سوخت به غزه را «مانور دیپلماتیک» برای جلوگیری از فشار بین‌المللی علیه رژیم اسراییل اعلام کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، یک مقام دیپلماتیک رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با رسانه های این رژیم، درباره صدور مجوز ورود روزانه ۲ تانکر سوخت به غزه اعلام کرد: این ۲ تانکر سوخت برای تامین نیازهای تاسیسات مربوط به سازمان ملل و حفظ سیستم آب و فاضلاب منطقه اجازه ورود پیدا کردند.

این مقام صهیونیست اعلام کرد که در صورت نبودن سوخت کافی برای حفظ سیستم آب و فاضلاب غزه، امکان شیوع بیماری های واگیر در منطقه و در نتیجه مبتلا شدن نظامیان صهیونیست یا سرایت این بیماری ها به مناطق صهیونیست نشین وجود دارد.

در شرایطی که هر روز صدها نفر از مردم غزه به خاطر نبود سوخت، غذا، دارو و امنیت شهید می شوند، این مقام صهیونیست صدور مجوز ورود ۲ تانکر سوخت به غزه توسط شورای جنگ رژیم صهیونیستی را نوعی «مانور دیپلماتیک» برای کاهش فشارهای بین المللی علیه این رژیم اعلام کرد.

پیشتر، «زاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی درباره انتشار طاعون در غزه هشدار داده و گفته بود در صورت از بین رفتن سیستم آب و فاضلاب غزه و انتشار این بیماری، تل‌آویو مجبور به توقف جنگ خواهد شد.

«هانگبی» گفته بود که ورود ۲ تانکر سوخت در روز به غزه فقط ۲ تا چهار درصد نیازهای سوخت این منطقه را تامین خواهد کرد.

اقدام شورای جنگ رژیم صهیونیستی در صدور مجوز ورود ۲ تانکر سوخت به غزه با واکنش متحدان تندروی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم با آن مخالفت کردند.

اسموتریچ، مصوبه شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای صدور مجوز ورود ۲ تانکر سوخت به غزه را نشان دادن ضعف در مقابل مقاومت فلسطین و تقویت‌کننده آن ارزیابی کرد.

در حالی چهل و سه روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می گذرد که سازمان حقوق بشر اروپا- مدیترانه‌ اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوزها علیه غزه طی ۴۳ روز گذشته، ۱۵ هزارو ۲۷۱ فلسطینی را به شهادت رساند که ۶۴۰۳ نفر از آن‌ها کودک و ۳۵۶۱ نفر نیز زن هستند.

این سازمان اعلام کرده که تعداد مجروحان فلسطینی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مدت اخیر نیز به بیش از ۳۲ هزارو ۳۱۰ نفر رسیده است.

در همین حال، برنامه جهانی غذا اعلام کرد که ساکنان نوار غزه با گرسنگی گسترده روبرو هستند و کمبود سوخت به تعطیلی نانوایی‌ها منجر شده است.

برنامه جهانی غذا با اشاره به اینکه فقط ۱۰ درصد امداد رسانی به نوار غزه از زمان شروع جنگ انجام شده است، اعلام کرد: مردم غزه با گرسنگی گسترده روبرو هستند و همه ساکنان آن به کمک‌های غذایی نیاز دارند؛ غذا و آبی در غزه موجود نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha