۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85294777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه احداث شبکه فاضلاب شهری محله بهشتی ری امضا شد

تهران - ایرنا - شهردار منطقه ۲٠ تهران/ شهرری/ از انعقاد تفاهم نامه احداث شبکه فاضلاب در محله بهشتی بین شهرداری و شرکت فاضلاب تهران خبر داد.

رضا شنگی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طی روزهای اخیر بازدید مشترکی با مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران از تصفیه خانه فاضلاب جنوب پایتخت داشتیم.

وی افزود: تعامل وزارت نیرو با شهرداری موجب سرعت بخشیدن به خدمت رسانی، کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی شهروندان می‌شود از سوی دیگر هم بافت فرسوده محله بهشتی و نبود شبکه فاضلاب شهری و اتصال آن به شبکه اصلی تهران، نارضایتی شهروندان این محله را موجب شده است.

این مسئول یاداور شد: با برگزاری جلسات مکرر و امضای تفاهم نامه با شرکت فاضلاب شهری امید است مرحله اجرایی راه اندازی شبکه فاضلاب شهری در این محله به سرعت آغاز شود.

شنگی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش هایی از محله تقی آباد نیز به شبکه فاضلاب شهری متصل نیست، پس از انجام بازدیدهای تخصصی شرکت فاضلاب، انعقاد تفاهم نامه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهردار قبله تهران با اشاره به اجرای پروژه قطب تفریحی گردشگری بی بی شهربانو هم اضافه کرد: با هدف بهینه سازی مصرف آب، زیر ساخت شبکه انتقال پساب در قطب گردشگری بی بی شهربانو اجرا خواهد شد و آبیاری عرصه های جنگل کاری های نیز که در حال حاضر با استفاده از تانکر انجام می‌شود، از این طریق انجام خواهد شد.

شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی محله نفرآباد اظهار داشت: با توجه به نوسازی این محله، پیشنهاد می شود اجرای شبکه‌های زیر ساختی از جمله شبکه فاضلاب همزمان با نوسازی انجام شود. شبکه فاضلاب شهری برای ۷۲ درصد تهرانی ها کشیده شده است.

عباسعلی مصرزاده مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران نیز در این باره گفت: هر میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های خدمت رسان به ویژه در شهر تهران با هم بیشتر باشد به منفعت شهروندان عمل می‌شود.

وی اظهار داشت: تا افق ۱۴۱٠ پیش بینی می شود هشت هزار کیلومتر شبکه، ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال، ۲۲۲ واحد تصفیه خانه و یک میلیون انشعاب فاضلاب برای جمعیت ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری شهر تهران اجرایی شود.

مصر زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۲ درصد از جمعیت شهر تهران به استثنای بخش کوچکی از مرکز شهر از جمله در مناطق ۶، ۷،۱۱، ۱۲ و همچنین در مناطق ۲۱،۲۲ و انتهای آزادگان و چهاردانگه تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته‌اند.

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران افزود: در این دوره از مدیریت شهری، بالاترین تعامل بین وزارت نیرو و شهرداری تهران وجود دارد که منجر به خروجی خدمات بهینه به شهروندان می شود.

به گفته این مسئول ۶ فاز تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران تکمیل شده است و با بهره‌برداری کامل آن سالانه ۸۴ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید پساب استان تهران اضافه می شود و از این مهم برای استفاده در بخش کشاورزی و صنعت استفاده خواهد شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha