پلیس البرز خودروهای آلاینده هوا را به مراکز تعمیر انتقال دهد

کرج – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه برای رفع آلودگی هوا فقط به جریمه وسایل نقلیه نباید اکتفا کرد، گفت: پلیس راهور استان بایستی این خودروها را برای رفع نواقص به مراکز تعمیر انتقال دهد.

«مجید درگی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته به دلیل بروز پدیده وارونگی شاهد افزایش آلودگی هوا در البرز بودیم، افزود: بر اساس آمار ۷۰ درصد سهم آلودگی هوای استان ناشی از منابع آلاینده متحرک (موتوری) است.

وی با بیان این منابع شامل موتورسیکلت ها، خودروهای شخصی و دولتی، وسایل نقلیه عمومی و خودروهای سنگین می شود، اظهار کرد: در این شرایط برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروهای آلاینده می تواند نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوای استان داشته باشد.

درگی گفت: سال گذشته در مجموع ۶۵۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی در استان اعمال قانون شده که در سه ماهه اول امسال نیز ۲۲۰ هزار خودرو جریمه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اعمال جریمه ۵۰۰ هزار ریالی قدرت بازدارندگی مناسب را ندارد، افزود: خودروهای فاقد معاینه فنی که فقط جریمه می شوند، می توانند تا پایان روز در خیابان های شهر تردد کنند که باز هم این جریمه بازدارندگی نداشته و منابع آلاینده همچنان در تردد باقی می مانند.

درگی اظهار کرد: پلیس راهور علاوه بر اعزام خودروهای آلاینده به تعمیرگاه می توانند اقدام به فک پلاک و توقیف خودرو نیز بکنند تا تعداد خودروهای آلاینده در سطح شهرها را کاهش دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از این وسایل نقلیه منبع درآمد خانواده محسوب می‌شوند؛ محیط زیست هم با توقیف و ارجاع آنها به پارکینگ موافق نیست و با این اوصاف ارجاع خودروهای آلاینده به تعمیرگاه راه حل بهتری است.

وی افزود: بر اساس آمار، سال گذشته فقط ۲۰ خوردو و امسال هم ۳۳ خودرو برای رفع نواقص به تعمیرگاه ارجاع داده شده اند که انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha