۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85294973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار عضو بانوی مرگ مغزی سبزواری به بیماران نیازمند اهدا شد

سبزوار- ایرنا - سرپرست مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اعلام کرد: اهدای چهار عضو بیمار مرگ مغزی این شهرستان به بیماران نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه، دکتر سیدمرتضی راستی ثانی روز شنبه گفت: در هفتمین عمل اهدای عضو انجام شده در سال جاری، مرحوم "فاطمه موذن"، ۶۷ ساله، که ۱۳ آبانماه به علت عارضه ایست قلبی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان حشمتیه بستری شده بود با وجود مراقبت‌های درمانی، دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: پس از تشخیص و تایید کمیته مرگ مغزی، جسد آن مرحوم با رضایت خانواده در ۲۲ آبان برای اهدای عضو به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

چهار عضو بیمار مرگ مغزی سبزواری به بیماران نیازمند اهدا شد

وی گفت: کبد این بانوی درگذشته به مردی ۶۱ ساله در مشهد پیوند زده شد، قرنیه های وی به بانک چشم بیمارستان خاتم الانبیا (ص) منتقل شد و قسمتی از پوست زنده یاد نیز برای پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) ارسال شد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزون بر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان های سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد را زیر پوشش خدمات خود دارد.

۳۱ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در غرب خراسان رضوی خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha