همه‌ قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید توسط ادارات اجرا شود

ایلام- ایرنا - استاندار با بیان اینکه همه‌ قوانین جوانی جمعیت باید توسط دستگاه‌ها اجرا شود، گفت: اعطای حداقل چهارماه دورکاری برای مادران باردار شاغل در راستای قانون جوانی جمعیت به‌صورت الزام به دستگاه‌ها باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " حسن بهرام‌نیا" شنبه در نشست شورای راهبری توسعه‌ مدیریت استان، اظهار کرد: براساس ماده‌ ۱۷ قانون جوانی جمعیت، اعطای حداقل چهارماه دوره‌کاری برای مادران باردار شاغل به‌صورت الزام به دستگاه‌ها باید اجرا شود.

وی افزود: راه‌اندازی مهد کودک و تشویق کارکنانی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد چراکه این مهم می‌تواند در افزایش راندمان کاری و بهره‌وری کارکنان بسیار موثر باشد.

بهرام نیا تصریح کرد: تمام ادارات و دستگاه های اجرایی استان بایستی فضای مناسبی را به عنوان مهدکودک در اختیار مادران. کارمند واجد شرایط دارای فرزند خردسال فراهم کنند.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر اینکه همه مدیران دستگاه های اجرایی بایستی نسبت به مطالبات و خواسته های مردم در فضای مجازی و رسانه ای استان پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است که «مدیران رسانه‌ای» و مدیرانی که با رسانه‌ها بیشترین تعامل را دارند موفقیت بیشتری در کار خود دارند.

بهرام‌نیا همچنین با اشاره به اینکه نباید هیچ سوال و ابهامی از سوی مردم بی‌پاسخ بماند، تاکید کرد: آنچه که از سوی مردم در قالب چهارچوب در رسانه ها بر اساس عدالت مطرح شد، مدیران هم بر اساس واقعیت و مستند و در قالب چهارچوب برای مردم بیان شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: مدیریت در نظام اسلامی یک موهبت الهی است، مدیران باید الگو در زمینه های مختلف از جمله حرکات، سکنات و حفظ بیت المال باشند.

همه‌ قوانین جوانی جمعیت باید توسط دستگاه‌ها اجرا شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فصل سرما، گفت: ادارات و نهادهای اجرایی استان نسبت به بهره وری در مصرف انرژی از جمله برق، گاز و آب اهتمام ویژه داشته باشند و از هر گونه هدررفت انرژی جلوگیری کنند.

استاندار ایلام ابراز کرد: با توجه به فصل سرد سال ضرورت دارد مدیران دستگاه‌های اجرایی با تمامی کارکنان، نشست‌های داخلی را برای صرفه‌جویی در مصرف برق، آب و گاز برگزار کنند.

بهرام نیا با اشاره به ضرورت اجرای مصوبه‌ مولدسازی دارایی‌های دولت، افزود: اجرای مصوبه‌ مولدسازی دارایی‌های دولت مورد تاکید سران سه قوه است و طبق این مصوبه، باید همه‌ اموال منقول و غیرمنقول دستگاه‌ها ثبت سامانه شود.

استاندار ایلام با اشاره به ضرورت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، گفت: بخشی از رشد دستگاه‌های اجرایی از طریق بهره‌وری است و بهره‌وری از طریق راندمان کاری مجموعه و پرسنل دستگاه احصا می‌شود و هر قدر کارکنان را با مقررات و ضوابط آشنا شوند در راستای ارتقای بهره‌وری اثرگذار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: لازمه‌ ارتقاء بهره‌وری، آموزش فنی کارکنان هر دستگاه‌ اجرایی است و یکی از شروط ارتقاء کارکنان، اخذ گواهینامه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

بر اساس این گزارش، استاندار ایلام در پایان این نشست بر اجرای بخشنامه ممنوعیت اخذ کپی مدارک هویتی در ازای ارائه خدمت و لزوم حذف کپی در پورتال دستگاه‌ها تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha