۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۵۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85295323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای بجنورد ناسالم شد

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۵۱
کد خبر: 85295323
هوای بجنورد ناسالم شد

بجنورد - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: افزایش گرد و غبار در آسمان بجنورد سبب شد تا کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گیرد.

حسین هراتی شنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون شاخص کیفی هوا در مرکز استان ۱۵۸ ثبت شده است.

وی افزود: از ساعت حدود ۲۲ شب گذشته، غلظت آلاینده ها در آسمان استان رو به افزایش بود که در نیمه شب شاخص کیفی هوا به ۵۰۰ رسید.

وی خاطرنشان کرد: جولان ریزگردها تنها برای چند ساعت بود و صبح امروز(شنبه) از غلظت آلاینده ها کاسته شد اما اکنون در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی ادامه داد: اکنون شاخص کیفی هوا در جاجرم هم ۱۰۶ و در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

براساس این گزارش، منشا آلودگی هوا در شب گذشته(جمعه) و افزایش ریزگردها در آسمان استان، صحرای قره قوم در کشور ترکمنستان اعلام شد و کاسه‌ای بودن شهر بجنورد و وارونگی هوا سدی در برابر رفع آلودگی هوا است از این رو باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha