۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85295430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه سفیر جمهوری چک را احضار کرد

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۲۱
کد خبر: 85295430
روسیه سفیر جمهوری چک را احضار کرد

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که یری سیستکی سفیر جمهوری چک را برای اعتراض به تحریم‌های جدید این کشور علیه شرکت‌های روسیه، احضار کرده است.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک", در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: یری سیستکی، سفیر جمهوری چک در روسیه در ۱۷ نوامبر به وزارت خارجه روسیه احضار شد. مسکو در رابطه با تصمیم دولت چک برای تحریم شرکت دولتی گوسزارونوست به این دیپلمات شدیدا اعتراض کرد.

دولت جمهوری چک دارایی‌های این شرکت روس را ضبط کرده و زمین و املاک آن را به نفع دولت مصادره کرده است.

در این بیانیه آمده است، طرف روس از همه ابزارها، از جمله اقدامات تلافی جویانه علیه دارایی‌های جمهوری چک در روسیه، برای حفاظت از منافع مشروع خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، جمهوری چک چهارشنبه اعلام کرده بود که املاک و دارایی‌های دولت روسیه در این کشور را مسدود کرده است و به بهانه "عملیات ویژه نظامی روسیه" در اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو وضع کرده است.

دفتر مطبوعاتی دولت چک در این ارتباط اعلام کرده بود که یک شرکت روسی که تحت کنترل ریاست جمهوری روسیه است و مدیریت دارایی‌های کرملین در خارج از کشور را بر عهده دارد، تحریم کرده است.

پراگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: درآمد حاصل از فعالیت‌های این شرکت مستقیماً برای تامین مالی کرملین استفاده می‌ شود. فعالیت‌های تجاری این شرکت از امروز غیرقانونی است و به عنوان تلاش برای دور زدن و نقض تحریم تلقی می‌ شود. همچنین، کل دارایی‌های آن در جمهوری چک مسدود شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha