۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۴۳
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85295449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لازمه تحقق دولت و مجلس قوی حضور جدی مردم در انتخابات است

خرم آباد - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه مردم سالاری دینی ایران متکی به رای مردم است، گفت: لازمه تحقق دولت و مجلس قوی حضور قوی و جدی مردم در انتخابات است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، احسان یاوری روز شنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشگاهیان با موضوع انتخابات، در دانشگاه لرستان عنوان کرد: انتخابات تبلور و مظهر مردم‌سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران است و انتخابات باید به‌گونه‌ای برگزار شود که در شأن نظام جمهوری اسلامی و در شأن ملت بزرگ برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان با بیان اینکه بهترین منبع برای تبیین شاخص‌های انتخابات تراز انقلاب اسلامی، رهنمودها و ارشادات امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب است، تصریح کرد: رهنمودهای امامین انقلاب، کامل‌ترین رهنمودهای برای تحقق انتخابات تراز انقلاب اسلامی هستند.

یاوری با بیان اینکه اساتید و دانشجویان باید رهنمودهای امامین انقلاب را به دقت تبیین کنند، ادامه داد:‌ نخستین اصل از این‌ رهنمودها برای برگزاری انتخابات تراز انقلاب اسلامی، مشارکت حداکثری است و انتخابات باید با مشارکت حداکثری قاطبه مردم برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه نظام مردم‌سالاری دینی ایران متکی به آرای مردم است، گفت: لازمه تحقق مجلس و دولت قوی، حضور قوی مردم در انتخابات است و حضور مردم پیشران حرکت این نهادهاست.

یاوری خاطرنشان کرد:‌ اصل دوم برای تحقق انتخابات تزار انقلاب اسلامی، امنیت و آرامش انتخابات است؛ انتخابات باید براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در فضایی آرام و به‌دور از تنش برگزار شود.

معاون استاندار لرستان افزود: اصل بعدی موضوع سلامت انتخابات است و اگر به دنبال مشارکت حداکثری در انتخابات هستیم باید انتخابات سالم داشته باشیم.

یاوری در ادامه قانون‌گرایی در انتخابات را از اصول و رهنمودهای مهم امامین انقلاب ذکر کرد و گفت: قوانین بالادستی و قانون انتخابات مجلس، میثاق مشترک همه ماست و همه باید به این میثاق مشترک پایبند باشند.

وی تصریح کرد: رقابتی‌بودن و فراگیر بودن انتخابات از دیگر رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری است. در واقع انتخابات در جمهوری اسلامی یک بحث فرمالیته نیست بلکه یک رقابت سالم است.

سواد انتخاباتی مردم باید تقویت شود

رئیس ستاد انتخابات لرستان اظهار کرد:‌ موضوع بعدی اصلح‌گزینی در انتخابات است؛ این رهنمود هم هم در کلام امامین انقلاب موضوع بسیار مهمی است و در این زمینه سواد انتخاباتی مردم باید تقویت شود.

یاوری تصریح کرد:‌ رسالت اصلی نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است؛ برای رفع مشکلات بایستی قانون وضع کرد یا قوانین را اصلاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha