یک هزار و  ۴۸۰ میلیارد ریال وام‌ تبصره ۱۸ در کشور پرداخت شد

قم - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم گفت:‌ تاکنون یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای ۸۸۹ طرح مشاغل خانگی در کشور پرداخت شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ مهدی فراهانی شنبه شب در بازدید انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در نمایشگاه روایت پیشرفت در باغ موزه دفاع مقدس قم بیان داشت: بر اساس آمار، از کل مجوزهای کسب و کار صادر شده از طریق درگاه ملی مجوزها تا به امروز، ۴۴ درصد مجوزها متعلق به بانوان و ۵۶ درصد برای آقایان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مجوزهای خیاطی و قالیبافی متعلق به بانوان کشور بوده‌است،‌ افزود: ابتکار عمل صدور مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها، متعلق به دولت سیزدهم است که موجب تسریع و تسهیل در اخذ مجوز الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم در خصوص اعطای وام به کسب و کارهای خانگی در سطح کشور گفت: تاکنون یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای ۸۸۹ طرح مشاغل خانگی پرداخت شده‌ است.

فراهانی در ادامه به نقش ذیحسابان در تحقق بهتر آیین نامه اجرایی بند ح تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: تصویب این آیین نامه، عزم دولت برای رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان را روایت می‌کند و ذیحسابان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به عنوان کارمندان خانواده وزارت اقتصاد، نقش موثری رای تحقق این آیین نامه در جهت توان افزایی و رشد بانوان کشور دارند.

به گزارش ایرنا نمایشگاه «روایت پیشرفت» سه‌شنبه شب هفته گذشته با هدف بررسی و بیان دستاوردهای ۲ ساله دولت مردمی ویژه طلاب و روحانیون در باغ موزه دفاع مقدس قم افتتاح شد.

دولت سیزدهم از آغاز به کار خود توانسته در بخش‌های مختلف دستاوردهای مهمی را کسب کند که تبیین این دستاوردها برای اقشار مختلف از جمله روحانیون و طلاب موضوعی مهم به شمار می‌رود و نمایشگاه «روایت پیشرفت» با همین هدف در استان قم ترتیب یافت.

در این نمایشگاه در بیش از ۲۰ غرفه به محورهایی همچون پاسخ به برخی از شبهه‌های مطرح شده درباره مسائلی همچون موضوع تورم و کاهش قدرت خرید، تبیین دستاوردهای تعداد قابل توجهی از وزارتخانه‌ها در دولت سیزدهم، مقایسه عملکرد دولت طی ۲ سال گذشته با دهه ۹۰ و همچنین بیان اقدامات امیدآفرین انجام شده در کشور، پرداخته شد.

در این نمایشگاه که به همت مرکز ارتباطات دولت و روحانیت نهاد ریاست جمهوری برپا شده‌ بود، نشست‌های تبیینی با موضوع عملکرد وزارتخانه‌های نفت، بهداشت و کشور و نیز دیگر موضوعات مهم روز با حضور وزرای مربوطه و همچنین سخنگوی دولت برگزار شد.

نشست‌های تخصصی با حضور معاونان وزرا با هدف تشریح برنامه‌های دولت در موضوع کاهش تورم و مدیریت ارزش پول ملی، ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب، ساماندهی وضعیت نابسامان مسکن، سامان‌دهی فضای مجازی و اینترنت ملی، ساماندهی وضعیت خودرو و خودروسازان و جایگاه طب سنتی در راهبردهای وزارت بهداشت در این نمایشگاه برپا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha