تصادفات درون شهری منجر به فوت در مازندران چهار درصد افزایش یافت

ساری- ایرنا- طبق آمار پزشکی قانونی مازندران از مجموعه ۳۷۹ نفری که از ابتدای سال جاری تا کنون در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند، ۱۰۸ نفر درون شهری بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد بیشتر نشان می دهد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، در این مدت ۲۷۱ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی مازندران جانشان را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصدی افزایش نشان می دهد،

بنابر این گزارش، امسال ۳۷۹ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشت. ۳۰۵ نفر از تلفات تصادفات امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده اند.

شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب آمل با ۵۴، بابل با ۴۵، ساری با ۳۹ و کمترین آن شهرستان عباس آباد با پنج فوتی گزارش شده است.

مازندران دارای ۶۳ نقطه شهری در قالب ۲۲ شهرستان است و بیش از ۵۵ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان هم در نقاط شهری زندگی می کنند.

افزایش پنج درصدی مصدومان تصادفات رانندگی

بر اساس آمار پزشکی قانونی مازندران از ابتدای امسال تا کنون هشت هزار ۵۹۴ نفربه علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد نشان می دهد.

طبق اظهارات رسمی افسران راهنمایی و رانندگی رعایت قوانین و مقررات رانندگی مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی است و باید برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را همواره مورد توجه قرار بگیرد.

دستگاه های اجرایی می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی ۷۰ تا ۹۰ درصد علت مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات ناشی از خطای انسانی است. بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهم‌ترین خطاهای انسانی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha