۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبر: 85295631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جرثقیل ساختمانی در مشهد سقوط کرد

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبر: 85295631
جرثقیل ساختمانی در مشهد سقوط کرد

مشهد- ایرنا- رییس اداره ایستگاه ۳۰ سازمان آتش نشانی مشهد گفت: جرثقیلی هنگام جابجایی مصالح ساختمانی در غرب این شهر سقوط کرد.

سرآتشیار محسن مرادی خرم آباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک پروژه ساختمانی ۶ طبقه، هنگام جابجایی بتن های ساختمانی به وسیله "تاور کرین" ، نقص فنی موجب سقوط این جرثقیل ثابت و مصالح بر روی ساختمان شد.

وی اضافه کرد: بتن های ساختمانی در میان اسکلت این ساختمان گیر کرده بود و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت اما خسارات مالی بر جای گذاشت.

جرثقیل ساختمانی در مشهد سقوط کرد

تاور کرین به نوعی ماشین می‌گویند که برای بلند کردن، پایین آوردن و جا به جایی مصالح ساختمانی سنگین یا حجیم به اطراف استفاده می‌شود. این ماشین یک جزء حیاتی در ساخت ساختمان های بلند، سازه‌های عظیم و طرحهای پیچیده است و برای کنترل و هدایت تجهیزات سنگین در ارتفاعات ساخته شده است.

رییس اداره ایستگاه ۳۰ سازمان آتش نشانی مشهد گفت: با توجه به وقوع چند باره این گونه حوادث در این کلانشهر که حتی منجر به فوت افراد و به ویژه اپراتورهای تاور کرین ها هم شده بود، ضروری است که علاوه بر استفاده از تجهیزات و جرثقیل های استاندارد و ایمن، برای هدایت این جرثقیل ها از افراد با تجربه و حرفه ای استفاده و موازین ایمنی نیز رعایت شود.

جرثقیل ساختمانی در مشهد سقوط کرد

هزار و ۶۰۰ آتش نشان در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha