دستگیری ۳۰ مالخر و سارق در تهران/ تعامل با مرزبانی برای دستگیری موبایل قاپان

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۳۰ مالخر و سارق با تلاش شبانه روزی ماموران آگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی ولی پور گودرزی روز یکشنبه در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و موبایل قاپان در محل اداره پنجم آگاهی تهران به خبرنگاران اعلام کرد: همکارانم در اداره مبارزات سرقت خاص نیز ۳۰ نفر زورگیر، موبایل قاپ و سارق را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: تعداد ۲۰۵ دستگاه تلفن همراه، یک قبضه سلاح گرم و ۱۰ قبضه اسلحه سرد از این افراد کشف و ضبط شد.

به گفته سردار ولی پور گودرزی، گوشی‌های مسروقه از مالخرها کشف شده است و اجرای این طرح به صورت مستمر با همراهی و هماهنگی دستگاه قضایی ادامه دارد و از آنها خواسته‌ایم که تخفیفی برای سارقان سابقه دار لحاظ نشود.

وی افزود: این سارقان در قالب چند باند انواع سرقت را انجام می دادند؛ سرقت به هنگام پایین بودن شیشه خودرو، موبایل قاپی با موتور و یا استفاده از سلاح سرد از شگردهای انها بود.

این مقام انتظامی محدوده فعالیت این سارقان را در اکثر مناطق از جمله اتوبان همت و امام‌علی(ع) و شمال تهران عنوان کرد.

وی این را هم گفت طرح مقابله با موبایل قاپی و مالخران به صورت هفتگی طرح انجام می‌شود و در این طرح ۱۰۰ شاکی شناسایی شده است.

سردار ولی‌پور گودرزی در خصوص ارسال گوشی های همراه سرقتی به افغانستان هم تاکید کرد: تعامل خوبی با مرزبانی داریم لذا برخی اتباع که قصد خروج گوشی موبایل سرقتی را دارند، دستگیر می‌کنند.

وی یادآور شد: به صورت هفتگی از سال ۱۴۰۲ شروع به دستگیری مالخرها کردیم و بیش از صدها نفر را دستگیر کردیم که از جمله مالخرهای گوشی سرقت رفته که آنها را به سمت مرزها برای خارج کردن از کشور می‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha