۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85295873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علت دود غلیظ شامگاه گذشته در شهر مُهر چه بود؟

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85295873
علت دود غلیظ شامگاه گذشته در شهر مُهر چه بود؟

شیراز-ایرنا- وجود دود غلیظ در شامگاه گذشته در محیط شهر مُهر کارشناسان نگرانی هایی برای اهالی به وجود آورد که مسئولان حفاظت از محیط زیست شهرستان دلیل آن را ناشی از آتش زدن کاه و بقایای کشاورزی اعلام کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مُهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع دود غلیظ در این شهر گفت: ضمن تماس تلفنی با اعضای شورای شهر و گشت شهرداری شهر و محیط زیست جهت بازدید ومشخص شدن عامل و علل آلودگی، مسوولان مرتبط عازم سطح شهر شده و ضمن گشت در نقاط مختلف شهر در نهایت متوجه آتش سوزی بقایای کشاورزی درداخل یکی از باغ‌های حاشیه شهر شدند .

علیرضا فرجی اضافه کرد: این آتش سوزی به دلایل نامعلوم رخ داده و چندین تن کاه و بقایای کشاورزی دچار آتش سوزی شده بود که به دلیل اهمیت موضوع برای خاموشی آتش اقدام شد و نیروهای زحمت کش آتش نشانی درمحل حاضرشدند.

علت دود غلیظ شامگاه گذشته در شهر مُهر چه بود؟

به گفته فرجی به منظور پیشگیری ازعواقب بعدی موضوع به اطلاع دادستان شهرستان مهر رسیده و مسوولان قضایی از آتش سوزی در باغ و موضوع آلودگی دود ایجاد شده درمحیط شهر آگاه شدند.

بر اساس گزارش های موجود، این آتش سوزی تا ساعت یک بامداد در شهر مهر ادامه داشت و در نهایت با تلاش نیروها مهار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط شهرستان، مهر با تقدیر از نیروهای آتش نشانی در شهر مهر از همه کشاورزان و باغداران و بهره برداران کشاورزی خواست ازهرگونه اقدامی شامل آتش سوزی ضایعات باغی وبقایای کشاورزی واستفاده ازکودمرغی فراوری نشده که باعث آلودگی شدید هوا،خاک و آب های زیرزمینی می شود پرهیز کنند.

فرجی یاد آور شد: اداره حفاظت محیط زیست حسب وظیفه ذاتی موظف است درصورت مشاهده به منظور پیشگیری از عواقب بعدی آن که درآینده متوجه جوامع خواهد شد، اقدام کنندگان آتش سوزی را شناسایی و برای مجازات به مراجع قانونی تحویل دهند.

مُهر از شهرستان‌های جنوبی فارس و در ۳۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha