جوابیه شرکت رجا به گزارش ایرنا در مورد مشکلات مهمانداران قطار

تهران - ایرنا - روابط عمومی شرکت رجا در پاسخ به گزارش ایرنا در مورد مشکلات مهمانداران قطار، جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا، در این جوابیه‌ای این شرکت به گزارش ایرنا با تیتر «ایستگاه مهمانداران قطار!» که در روز دوشنبه مورخ ۲۲ آبان ۱۴۰۲ منتشر شده، (اینجا بخوانید) آمده است:

آقایان «امید جمال»، «قاسم ممانی» و «حسین بنایی» هیچ‌گونه قرارداد مستقیمی با شرکت رجا ندارد و ایشان نمایندگان کارکنان سیر و حرکت شرکت رجا نیستند و مطالب بیان شده، صرفاً مطالب شخصی نامبردگان است.

این جوابیه می افزاید: این شرکت در راستای انجام وظایف نظارتی بر شرکت‌های پیمانکاری، در قراردادهای منعقده با آنان یکی از ادارات رجا را به‌عنوان دستگاه نظارت تعیین کرده تا همواره دغدغه انجام بهینه امور تحت نظارت، اجرای کامل مفاد قرارداد، به‌ویژه در حوزه کارکنان را داشته باشد. به همین منظور کنترل‌ها و نظارت‌های صورت گرفته در دوره جدید مدیریتی، موجب حذف قراردادهای نامناسب بین شرکت‌های پیمانکاری با کارکنان طرف قراردادشان شده است.

همچنین در دوره مدیریتی جدید شرکت رجا، درباره پرداخت حقوق مکفی به مأموران شرکت‌های پیمانکاری و پیشگیری از تضییع حقوق مترتبه آنان اقدامات حمایتی به شرح زیر صورت گرفته است و بر حسن اجرای آن نظارت می‌شود:

- اعمال شیفت شب مطابق قوانین کار به فعالیت‌های صورت‌گرفته در ساعات ۲۲ تا ۶ صبح

- پرداخت اضافه‌کاری

- پرداخت به هنگام پیش از پایان ماه منتهی به حقوق ماهیانه به شرکت‌های راهبری

- پیگیری مجدانه و مؤثر در زمینه واریز هم زمان حقوق مأموران بین روزهای ۲۷ تا ۳۰ هر ماه

- سامان‌دهی کلیه واریزهای کارکنان از قبیل لحاظ هزینه‌های مرتبط با مرخصی استحقاقی، پرداخت سنوات، پایه سنوات و عیدی متعلقه افراد در صورت وضعیت‌های ارسالی راهبران در سال‌های اخیر

- جلوگیری از اعمال کسورات غیر مستدل اعلامی از جانب شرکت‌های راهبری

- تخصیص بن کالا به کارکنان شرکت‌های پیمانکاری قطارها

- برگزاری جشن خادمین برتر و انتخاب نفرات برتر و تقدیر از مأموران

لازم به ذکر است برخلاف برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص قرارداد، پرداخت حداقل حقوق یا عدم پرداخت اضافه کاری، شب کاری، آیتم‌های متعلقه قانون کار، عدم لحاظ شغل در لیست اعلامی به تأمین اجتماعی و ... مستندات کافی در این شرکت به عنوان دستگاه نظارت بر قراردادهای شرکت‌های راهبری با نیروهای انسانی شاغل مربوطه وجود دارد.

خاطر نشان می سازد تمامی پرسنل از جمله این سه نفر تمامی حقوق و مزایای قانونی خود را بر اساس ایام کاری و قرارداد تا پایان مهرماه ۱۴۰۲ دریافت نموده اند .

متذکر می‌شود خبرگزاری ایرنا قبل از انتشار گزارش تصویری خود از مسائل و مشکلات مهمانداران قطار، موضوع را با روابط عمومی شرکت رجا در میان گذاشته و از آنان به صورت رسمی دعوت کرده تا با حضور در خبرگزاری ایرنا به مسائل گفته شده پاسخ دهند و موضوعات مطرح شده توسط آقایان جمال، ممانی و بنایی را به صورت شفاف برای جامعه توضیح دهند؛ اما با وجود نامه‌نگاری رسمی توسط خبرگزاری و گذشت زمان ۱۰ روز، روابط عمومی شرکت رجا هیچ پاسخی نداده و فقط بعد از انتشار گزارش تصویری بخش چندرسانه‌ای خبرگزاری ایرنا، اقدام به انتشار جوابیه کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha