وجدان کاری پرستاران در خدمت‌رسانی به بیماران قابل تحسین است

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: پرستاران با وجود مشکلات و سختی‌هایی که در زندگی شخصی خود دارند ولی با تمام وجود و بر اساس وجدان کاری به صورت شبانه‌روزی در خدمت بیماران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد نجفی» روز دوشنبه در آیین تجلیل از پرستاران شهرستان با حضور در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، افزود: پرستاران نماد ایثار و بردباری و ادامه دهنده راه حضرت زینب (س) بزرگ پرستار واقعه کربلا در پرستاری از کودکان و زخمیان واقعه جانسور عاشورا هستند که ایثار این بانوی بزرگ تبدیل به الگویی برای جامعه اسلامی شده است.

وی اظهار کرد: پرستاران ما با تاسی از حضرت زینب (س) این اسوه صبر، شبانه روز در خدمت بیماران هستند و امروز می بینیم که جامعه پرستاری با مشکلاتی که دارند با جان و دل و تمام توانشان خدمت می کنند و مشکلات نتوانسته خللی در وجدان کاری و اجتماعی آنان ایجاد کند.

در این آیین از ۷۰ نفر از پرستاران با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

شهرستان قصرشیرین دارای یک بیمارستان است که سال ۷۶ ساخته شده و بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR در آن مستقر است.

ظرفیت بیمارستان اکنون ۳۲ تختخواب است که این بیمارستان با ۹۶ تخت مصوب دارای چهار بخش داخلی، اطفال، بیهوشی و جراحی است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

این شهرستان علاوه بر جمعیت خود به دلیل داشتن ۲ مرز رسمی هر روز محل عبور و مرور تجار، بازرگانان و خودروهای ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق است.

تجلیل از پرستاران شهرستان سرپل‌ذهاب

به گزارش خبرنگار ایرنا همچنین به مناسبت روز پرستار همچنین در مراسم تجلیل از پرستاران سرپل ذهابی فرمانده سپاه این شهرستان با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و قدردانی از زحمات پرستاران گفت: امنیت و سلامت ۲ نعمت مهم در جامعه هستند که نعمت بزرگی به شمار می روند و باید قدردان این ۲ نعمت باشیم.

سرهنگ پاسدار « مجتبی کاکایی» افزود: بانیان ایجاد نعمت سلامت، کادر پزشکی و پرستاران هستند از این رو قدردان جامعه پزشکی و پرستاری کشورمان هستیم که در این مسیر برای سلامت مردم گام برمی دارند.

وی اظهار کرد: پرستاران در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین در بحران کرونا به عنوان ۲ آزمون مهم خوش درخشیدند و با مجاهدت و ایثار و جانفشانی پای کار آمدند و خدمت بزرگی را ارائه کردند.

او از روز پرستار به عنوان فرصتی برای قدردانی از مقام شامخ پرستاران و همچنین شناسایی شخصیت والای حضرت زینب (س) نام برد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب نیز در این مراسم در سخنانی گفت: کلمه پرستار در ذهن ناخودآگاه ما، به معنی آرامش است، از این رو این قشر زحمتکش در عرصه خدمت خود، شبانه روز تلاش می کنند و آرامش و سلامت برای بیماران به ارمغان می آورند.

«مهدی ایازی» به دوران منحوس کرونا اشاره کرد و افزود: پرستاران، مدافعان واقعی سلامت، بدون چشم داشت مادی، وارد عرصه خدمت سلامت شدند و خوش درخشیدند و کرونا کنترل شد.

سرپل ذهاب در غرب‌ کرمانشاه بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha