۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85296770
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۰ درصد از « رُفت و روب » شهر اصفهان مکانیزه است

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85296770
۶۰ درصد از « رُفت و روب »  شهر اصفهان مکانیزه است

اصفهان - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حدود ۶۰ درصد « رُفت و روب » در این کلانشهر مکانیزه (بصورت ماشینی) انجام می‌شود که نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مهدی بقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رفت و روب و شست وشوی المان‌های شهری با تجهیزات مختلف مانند جاروهای کم عرض امسال با ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه نظافت شهر به صورت مکانیزه در دستور کار است، اضافه کرد: بر همین اساس برنامه ریزی کرده ایم که در سال ۱۴۱۰ بالغ بر ۱۰۰ درصد رفت و روب مکانیزه شود لذا در مجموع به ۲۵۰ جارو کم عرض نیاز خواهیم داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان همچنین در مورد تولید پسماند در این خطه ادامه داد: روزانه بالغ بر۹۰۰ تُن پسماند در کلانشهر اصفهان تولید می‌شود که از این میزان، یک سوم آن معادل حدود ۳۰۰ تُن مواد خشک است.

بقایی خاطرنشان کرد: سال گذشته روزانه ۵۰۰ تن پسماند تر فسادپذیر و ۵۰ تن شیرابه در اصفهان تولید شد که در صورت مشارکت شهروندان در جداسازی انواع پسماند می‌توان آمار فوق را کاهش داد.

وی تصریح کرد: احداث و بهره برداری مجموعه بازیافت نخاله‌های ساختمانی با ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ تن در روز، احداث مجموعه زباله سوز برای پسماند عادی، ارتقای زیرساخت کارخانه بازیافت، آغاز ساخت شهرک صنایع تبدیلی مواد بازیافتی با ظرفیت ۲۰۰ تن ورودی و ساخت تصفیه شیرابه کارخانه کود آلی و پردازش پسماند در مجموع با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات شهرداری برای بهبود نظافت اصفهان در سالجاری بوده است.

به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha