جذب سرمایه‌گذاری خارجی در داخل کشور/ ناوگان حمل و نقل عمومی برقی می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران،گفت: در مذاکرات با طرف چینی برای خرید خودروی عمومی دو شرط مهم قرار دادیم نخست انتقال تکنولوژی به تولیدکنندگان ایرانی و دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در داخل کشور، این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و موجب شراکت طرف‌های خارجی در ایران خواهد شد.

به گزارش ایرنا، لطف اله فروزنده روز دوشنبه در خصوص همکاری شهرداری تهران و وزارت صمت در توسعه حمل‌ و نقل پاک اظهار کرد: با وزیر صمت جلسات مفصلی جهت برقی‌سازی خودروهای تهران برگزار شد و ‌اکنون در حال فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه همچنین در تعامل با وزارت نیرو پیگیر تامین برق خودروها هستیم، افزود: در این خصوص صرفا به دنبال انتقال تکنولوژی نبوده بلکه سرمایه گذاری چینی‌ها در موارد مختلف از جمله در اتوبوس و سایر خودروها مد نظر است البتکه چینی‌ها در این موارد نیز ضمن انتقال تکنولوژی با ما شریک شوند.

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در داخل کشور/ ناوگان حمل و نقل عمومی برقی می‌شود

ناوگان حمل و نقل عمومی برقی می‌شود

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی مهم ترین اولویت مدیریت شهری است،گفت: بر همین اساس ۷۵ در صد از بودجه عمرانی شهرداری تهران به توسعه شبکه حمل و نقل عمومی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: دنیا ۱۰ سال است به سمت خودروهای برقی رفته است ما نیز باید زودتر از این در این زمینه اقدام می‌کردیم، از رسانه‌ها هم برای حمایت در این حوزه تقاضای کمک داریم.

فروزنده با اشاره به اینکه برقی‌سازی تاثیر چشمگیری در کاهش آلودگی دارد و اجرای این امر می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای ایران باشد، گفت: مساله ترافیک و هوای پاک مهمترین مطالبه و دغدغه شهروندان و دولت است.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در خصوص تردد درون شهری شهروندان با وسایل حمل و نقل عمومی افزود: تا مردم پای کار نباشند، اتفاق خاصی صورت نمی‌گیرد مردم باید پای کار باشند تا موتورهای فرسوده و تاکسی نوسازی شود، بخش خصوصی نیز در حوزه اتوبوس‌سازی هم باید ورود پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha