امام جمعه شهرکرد: عدالت در توزیع امکانات درمانی باید مورد توجه قرار گیرد

شهرکرد-ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر توزیع عادلانه امکانات درمانی و نیروی متخصص در عرصه‌ سلامت در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت:عدالت در توزیع امکانات درمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد علی نکونام روز دوشنبه در دیدار با پرستاران استان به مناسبت روز پرستار با تبریک سالروز تولد حضرت زینب(س) و روز پرستار افزود: عدالت در توزیع امکانات درمانی باید در مناطق مختلف استان به خصوص مناطق محروم و روستاها مورد توجه ویژه قرار گیرد تا همه افراد بتوانند از امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز به خوبی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: عدالت در نظام پزشکی، توزیع امکانات، تجهیزات و عدالت در توزیع و تامین نیرو و پزشک متخصص در حوزه سلامت مهم و ضروری است و باید همه مناطق استان از نیروهای متخصص بهره‌مند باشند.

نکونام با اشاره به اینکه هم‌اکنون در برخی شهرستان‌های استان به دلیل نبود نیروی متخصص فضاهای بیمارستانی با تجهیزات کامل با کمترین استفاده هستند و بیشتر از این فضاها به عنوان درمانگاه استفاده می‌شود، گفت: تامین تجهیزات و نیروی متخصص باید براساس نیاز و ضرورت منطقه و رویکرد عدالت‌محوری باشد.

نکونام با اشاره اینکه سالروز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار نامیده شده است، گفت: درس آموزی از این نامگذاری باید مورد توجه باشد.

وی با تبریک انتصاب رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه پزشکی و بهداشت و درمان که مسوولیت سنگین سلامت و آرامش بخشی به بیماران، درمان آنها و رفع نگرانی را برعهده دارد نیاز به وحدت بیشتر دارد.

به گفته وی، ایجاد فضای آرامش‌بخش و اطمینان‌بخش از وظایف کادر درمان است که باید در کنار کار درمان زمینه آرامش بیماران را فراهم کند و همه اعضای کادر درمان و نظام سلامت باید یکصدا و همراه و همدل باشند.

امام جمعه شهرکرد به افزایش اطمینان در بین مردم تاکید کرد و گفت: مدیران نظام پزشکی کشور و استان باید مراقبت را از سلامت در نظام سلامت و نظارتها را افزایش دهند.

وی در ادامه به جامع‌نگری بین مدیران مجموعه وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: باید در حوزه سلامت از همه نیروها و استعدادها استفاده شود.

به گفته وی، پرستاران کار سختی را نظام سلامت برعهده دارند و باید به معنای واقعی در کناربیمار باشند و آرامش‌بخش به بیمار و همراهان بیماران باشند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار جمعی از پرستاران و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha