۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85297157
T T
۲۳ نفر

برچسب‌ها

قرقی و ۹ سهره در گیلان تیمار و به آسمان بازگشتند

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85297157
قرقی و ۹ سهره در گیلان تیمار و به آسمان بازگشتند

رشت – ایرنا - یک عدد پرنده شکاری قرقی و ۹ عدد پرنده سهره سبز رنگ با کمک یکی از همیاران محیط زیست در گیلان تیمار و در زیستگاه طبیعی خود در شهرستان رودبار رهاسازی شدند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: پرندگان یادشده توسط یکی از همیاران محیط زیست تحویل این اداره شده بود که پس از تیمار و اطمینان از سلامت، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شدند.
علی فرهی تکرمی ضمن تشکر از اقدام ارزنده این همیار گفت: تجارت غیرقانونی حیوانات یکی از مهمترین فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی قابل مقایسه با قاچاق مواد مخدر و سلاح است و تأثیر منفی بر بقای بسیاری از جمعیت‌ گونه‌های حیات وحش دارد.

هفته گذشته با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا، یک محموله قاچاق پرندگان مشتمل بر ۶۰ پرنده سهره طلایی از یک اتوبوس به مقصد تهران که برای عرضه به بازار تقاضا بارگیری شده بود ضبط و در طبیعت رها سازی شد .
قرقی با نام علمی Accipiter nisus) ، پرنده شکاری کوچک جثه است. که آناتومی بدن این پرنده برای زندگی در مناطق جنگلی و علفزار طراحی شده است. سهره(Carduelis carduelis) پرنده‌ای زیبا و آوازخوان از نسل گنجشک سانان است که به‌علت داشتن صدایی دلنشین مورد توجه قرار دادارد. در ایران به جز در نواحی محدودی از جنوب شرق در سایر نواحی به تعداد فراوان دیده شده و تولید مثل نیز می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha